תיקון מסך אייפון – כל מה שצריך לדעת לפני התיקון

תוכן עניינים

מכירים את הרגע הזה שהאייפון נופל לכם מהיד ואתם מתפללים להרים אותו ולגלות כי לא קרה לו כלום? כנראה שכן, כי מסך אייפון שבור היא אחת התקלות הנפוצות ביותר בקרב אנשים המחזיקים באייפון. למעשה, ברוב המקרים מספיקה נפילה אחת לא טובה על מנת שהאייפון שלנו ייהרס. במקרה כזה יהיה עלינו לתקן את מסך האייפון. על כך נרחיב במאמר הבא.

תיקון מסך אייפון- ממה מורכב?

התיקון הנפוץ ביותר באייפון הוא תיקון של מסך או החלפת מסך. לעתים מדובר בתקלה שפוגעת במסך המגע כך שהוא לא מאפשר לנו לבצע פעולות במקומות מסוימים ולעתים מדובר במסך שבור (שיכול גם הוא לפגוע באפשרות שלנו לבצע פעולות מסוימות). לצערנו, לא קיים מגן או כיסוי שיכול למנוע את שבירתו של מסך האייפון במקרה של נפילה חזקה או לא טובה.

מסך האייפון מורכב משני סוגי מסכים:

  • מסך מגע- מסך מגע הוא למעשה מסך הטאצ' של האייפון. מסך המגע הוא הזכוכית הפנימית והוא למעשה מתרגם את הנגיעות שלנו על המסך לפעולות שונות ומאפשר לנו לתפעל את האייפון.
  • מסך LCD- המסך עליו אנחנו רואים את התמונה.

ברוב המקרים, המסך שנשבר או נסדק, יהיה מסך המגע. אך כיום, במכשירים החדשים מסך המגע ומסך ה-LCD מחוברים. לכן, גם אם רק אחד מהשניים נשברים, לא ניתן לתקן אותם בנפרד. העובדה הזו מייקרת לצרכנים את העלות של תיקון אייפון.

 

כיצד מתבצע תיקון מסך אייפון?

כאשר המסך שלכם נפגע, יש לקחת אותו אל מעבדת תיקון אייפון. שימו לב כי יש מעבדות המתמחות בתיקון מכשירי אפל, כך שהן מחזיקות חלפים מתאימים ויוכלו לבצע את העבודה כהלכה ולהעניק לכם שירות טוב. כאשר תגיעו למעבדת תיקון אייפון, הטכנאי קודם כל יבדוק האם רק מגן המסך נפגע או שמדובר בפגיעה רצינית יותר שהגיעה גם למסך עצמו. במידה שרק מגן המסך נפגע, מדובר בתיקון פשוט ומהיר מאוד. לעומת זאת, כאשר מסך המגע נפגע, החלפתו תהיה מעט יותר מורכבת, אך גם היא יכולה להיות מהירה ולהסתכם בשעה מקסימום. כמובן, בהתאם לעומס המעבדה אליה לקחתם את המכשיר לתיקון.

החשיבות של תיקון מסך אייפון

האייפונים הם מכשירים אשר משתדרגים כל שנה ולעתים אפילו כמה פעמים בשנה. לצערנו, האייפונים החדשים הם דקיקים מאוד ולכן הם גם רגישים מאוד לנפילות. מהסיבה הזו, גם נפילות קטנות יכולות לגרום למסך האייפון שלכם להיסדק או להישבר. ההמלצה שלנו היא בראש ובראשונה להשקיע בקניית מגן מסך איכותי וכיסוי חזק ועמיד מאוד לאייפון. על ידי התקנה של שני אלה אתם יכולים לשמור על האייפון לאורך שנים רבות ולהבטיח את המסך שלו שלם. יש לקחת בחשבון כי לא תמיד המגן או הכיסוי ימנעו את השבירה או הסדק, אך הם בהחלט יעזרו לכך. במידה ונשבר לכך מסך האייפון חשוב מאוד לתקן אותו באופן מידי ולא להמתין זמן רב. הסיבה לכך היא שככל שתמתינו זמן רב יותר, הזכוכית של מסך האייפון יכולה להיסדק יותר ויותר ולפתח חריצים עמוקים. כך אתם מסתכנים בפגיעה בפנים, באוזן או ביד שלכם מחלקיקי זכוכית קטנים שיפלטו מהמסך. כמו כן, חלקיקי הזכוכית הקטנים יכולים להעמיק את הנזק לליבת המכשיר. לכן, אל תמתינו ולכו לתקן את מסך האייפון כמה שיותר מהר.

 

כמה עולה תיקון מסך אייפון?

המחיר של תיקון מסך אייפון משתנה בהתאם לדגם של האייפון ולאיכות המסך שתבחרו. יש מסכים יקרים יותר ויקרים פחות. ההמלצה שלנו היא לא להתפשר על מסכים סיניים זולים שיכולים לגרום לבעיות ותקלות בהמשך, אלא להשקיע במסכים תואמים ואיכותיים. שימו לב- מלבד מעבדות של אפל, שאר המעבדות אינן משתמשות בחלפים מקוריים, אלא בחלפים התואמים למכשירים השונים. לכן, גם אם תחפשו המון לא תצליחו למצוא מעבדת תיקון שיש בה מסכים מקוריים של אפל. אך המסכים התואמים זהים כמעט לחלוטין למסכים המקוריים, כך שאין לכם מה לחשוש. בממוצע, המחיר עבור תיקון מסך אייפון ינוע בין 200 ל-350 שקלים.

תיקון מסך אייפון

תיקון מסך אייפון- תקלות נוספות

1.קורוזיה – בעיות קורוזיה הן בעיות שנגרמות בגלל שהמכשיר נרטב ומים חדרו לתוכו. ברוב המקרים, כאשר יש בעיית קורוזיה מדובר ברכיב מסוים שנשרף באייפון וניתן לתקן את המכשיר על ידי החלפת הרכיב בלבד.

יש מספר בעיות קורוזיה נפוצות:

  • סוללה שנשרפה בגלל חדירת מים תהיה קלה יחסית לתיקון.
  • שקע שנשרף בגלל חדירת מים יהיה קל יחסית לתיקון.
  • אוזנייה שנשרפה בגלל חדירת מים תהיה קלה יחסית לתיקון.
  • במקרה שחדרו מים למערכת האודיו זו תהיה בעיה קשה לתיקון.
  • במקרה שחדרו מים למעגל הטעינה של האייפון המכשיר לא יוכל לקבל חשמל מהסוללה ומדובר בבעיה קשה לתיקון.

על מנת לזהות בעיית קורוזיה באייפון, יש מדבקות לבנות בשקע הטעינה, בלוח האם של האייפון ובאוזנייה.

2. תיקון אייפון– כפתורים לא מגיבים כפתור הבית של האייפון הוא הכפתור הנשחק ביותר, לכן ברוב המקרים הוא יהיה הכפתור התקול. תיקון כפתור הבית של האייפון נחשב לתיקון מהיר וזול שלוקח כחצי שעה בלבד ונע סביב 200 שקלים. במקרים אחרים, הכפתורים שלא יגיבו יהיו כפתורי רטט, הדלקה או הווליום של האייפון. במקרה כזה יהיה צורך לתקן את פלט הכפתורים או להחליפו.

ראו גם: מעבדת פלאפונים

תיקון מסך אייפון