החלפת מסך פוקופון

תוכן עניינים

החלפת מסך פוקופוןהחלפת מסך פוקופון

לא, ספיידרמן לא יצא להילחם במכשיר הפוקופון החכם שלכם וקורי העכביש שאתם רואים על המסך לא הגיעו מהידים שלו. הריצוד הצבעוני שאתם רואים מהמסך הוא לא סרטון טיקטוק חדשני והחשכה המוחלטת שהשתלטה על המסך שלכם זה לא בגלל שהפוקופון יצא רגע להפסקת סיגריה. קורי עכביש על המסך ריצוד או החשכת המסך כולו, הם סימנים, כמו סימנים נוספים לכך שישנה תקלה או שבר ויתכן מאוד שתשקלו החלפת מסך פוקופון.

מצד אחד תגידו, "רגע, אני עדיין מצליח לראות משהו. למה להחליף? זה רק שבר קטן". ובכן, זו טענה הגיונית אך לא נכונה. השבר הקטן שאתם רואים הוא חיצוני. אתם לא יודעים איזה שבר פנימי או איזו חבלה ספג המכשיר בליבות והשכבות הפנימיות שלו. שנית, שבר קטן הופך כעת את המכשיר לפגיע יותר. כעת כל מכה קטנה נוספת תהיה  קטלנית יותר עבור המכשיר שלכם. ביצוע החלפת מסך פוקפון הוא הכרחי. מהצד השני, לא כל שבר קטן הוא עילה להחלפת מסך פוקופון במלואו. יתכן ותצטרכו להחליף רק שכבה בודדת או לבצע רק תיקון קל. את זה כדאי להעביר להחלטתה של מעבדה מקצועית ומיומנת.

החלפת מסך פוקופון לחלוטין או רק שכבה אחת

כל מכשירי הסמארטפון ובכלל הפוקופון, בנויים כל שהמסך שלהם מורכב מ-3 שכבות. ישנה שכבת הזכוכית, זו שאנו נוגעים בה בפועל והיא אשר נותנת לנו את התחושה שאנחנו מחזיקים בסמאקטפון שלם ומהודק. ואכן, מעבר לתחושה, היא גם מסייעת באטימת המכשיר מפני חדירת נוזלים, אבק ולכלוך וכן בהגנה עליו מפני מכות. שכבה נוספת היא שכבת התמונה או התצוגה. היא עשויה בטכנולוגיה המאפשרת לנורות הקטנטנות ברזולוציה הגבוהה להידלק ולהציג לנו תמונה שלמה וזורמת. וישנה שכבת המגע הוא כזו שבא מוטמעת טכנולוגית המגע, זו המאפשרת לתזוזת אצבע או חיווי קטן אחר- להיות מתורגם לפקודה אותה מבצע המכשיר.

לא בהכרח, כל אחד משלבי המסך יפגעו מכל מכה. יתכן וקורי העכביש הם רק עדות לפגיעה בשכבת הזכוכית החיצונית, בעוד שאר החלקים נותרו שלמים וללא פגע. אבל מצד שני, אין זה אומר שקורי העכביש הם רק מכה בזכוכית. מתחת לזכוכית יש שני שכבות עדינות ורגישות מאוד וחבטה בהם יכולה לפגוע בהם קשות. לכן לעיים, בעקבות פגיעה פנימית קשה, המסך יוחשך לגמרי, למרות שחיצונית לא נראה כל שבר. 

ללכת למעבדה או אתר מקצועיים

מכיוון שלנו אין את הכלים והמכשור לדעת את היקף הפגיעה, הרי שרק מעבדה מיומנת, לאחר בדיקות מקיפות תדע לאבחן אותה לאמיתה. במעבדה יבחנו את הרכיבים החיצוניים והן את הרכיבים הפנימיים יותר ואת החיבור שלהם לטכנולוגיות אחרות בסמארטפון (למשל ללוח האם). לעיתים יספיק רק חיזוק או החלפה של רכיב פנימי ולעיתים רק של רכיב חיצוני ובמקרים הקשים יותר, בהם תיקון לא אפשרי או שהתיקון אפשרי אך חווית השימוש של המכשיר תפגע מאוד- יהיה צורך לבצע החלפת מסך פוקופון במלואו או החלפת מכשיר לגמרי.

החלפת מסך פוקופון השלבים הסופיים

לאחר שתקבלו מהמעבדה את הצעת המחיר (תמיד יתכנו טיפולי המשך, שיתגלו בתיקון המעמיק) והסכמתכם להצעה, המעבדה תחל בתיקון, שצפוי לקחת כיום או במידה ונדרשים לחכות לחלקים – גם כמה ימים. יש כאלו שנרתעים מהמחיר ומבקשים לא לתקן את הנזק. אנחנו בהחלט מבינים אתכם ולכן, אנחנו באתר מנסים להציע מחירים הוגנים ונוחים מאוד. אבל חשוב שתזכרו, העובדה שאתם הולכים עם מסך שבור פרושה שתי סכנות: הראשונה, זו בסופו של דבר זכוכית ושברים בה יכולים להתפורר ולחשוף זכוכית חדה ודוקרת ואתם מקרבים לא פעם את פניכם למכשיר או נוגעים בו בידיכם. 

שנית, העובדה כי הזכוכית שבורה אומרת כי אטימת המכשיר נפגמה וגם היכולת להגן על עצמו ממכות נוספות. כעת אתם אולי תשלמו מחיר יחסית נמוך על כמה שברים אבל אם לא תעשו זאת, הנזק הבא יהיה גדול יותר. חשוב ביותר כי בסיום העבודה והתיקון, תקבלו מהמעבדה תעודת אחריות על העבודה, שתבטיח אתכם במידה והתקלה לא תוקנה כיאות.

החלפת מסך פוקופון