תחרות האפליקציות של עיריית תל אביב

תוכן עניינים

רבים סבורים שכיום כל אדם יכול להשפיע על דרך התנהלות העולם, כשהטכנולוגיה משמשת שחקן מרכזי בשדה משחק זה.

עיריית תל אביב, בתחרות חדשה וראשונה מסוגה בישראל, מאפשרת לאזרח ה"קטן" ליצור אפליקציה המבוססת על מאגרי מידע ממשלתיים או מוניציפליים, וזאת בתמורה לפרס כספי נכבד לזוכים.

בישראל, לעומת מדינות מערביות אחרות, חסרה נגישות של האזרח לכל אותם מאגרי מידע הנוגעים לתחבורה, פשיעה, תקציבים וכן הלאה. כך, האזרח אינו מודע לכל המתרחש סביבו, דבר שבולט גם בשוק האפליקציות, שכמעט ואינו כולל אפליקציות מסוג זה.

אפליקציות דוגמת Mov-it) Tranzmate לשעבר), המבוססת על מאגר קווי האוטובוס בישראל, או אפליקצית אתר התקציב הפתוח, הן היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל.

התחרות מנסה לשנות עובדה זו.

על התחרות שעורכת עיריית תל אביב

תחרות האפליקציות של עיריית תל אביב, App2You, החלה ב-24 לאוקטובר 2012, והיא תימשך כשלושה חודשים. המדובר בפרי יוזמתם של ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, והשר הממונה על שיפור השירות הממשלתי לציבור, מיכאל איתן.

התחרות, יש לציין, פתוחה לקהל הרחב, אך כמובן שתתאים בעיקר למפתחי אפליקציות, מתכנתים, חברות היי טק, מעצבים וכן הלאה.

מטרת המשחק ברורה: פיתוח אפליקציה לשירות הציבור בהתבסס על מאגרי המידע הפתוחים של עיריית תל אביב וממשלת ישראל. בהם, ניתן למצוא מידע רב בנושאים מגוונים, לרבות תחבורה ציבורית, נתונים סטטיסטיקה ועוד. בסך הכול, זמינים עבור המתכננים לא פחות מ-140 מאגרי מידע ממשלתיים.

בפעם הראשונה בישראל

כאמור, תחרות האפליקציות של עיריית תל אביב היא הראשונה מסוגה בישראל. היא מבוססת, במידה רבה, על תחרות דומה שהושקה בניו יורק לפני כשלוש שנים, וזכתה להצלחה רבה.

הזוכים ייבחרו על ידי וועדת השיפוט, בראשה יעמדו חולדאי ואיתן. שופטים אחרים הם ד'ר לימור לחיאני, עדן שוחט, עידו קינן, בני דן, ניר הירשמן וליאורה שכטר.

ומה עם הפרסים?

הפרס הכללי, בגובה 20,000 ש'ח, יינתן פעמיים: הן למפתחי אפליקציה לטובת תושבי תל אביב, והן למפתחים אפליקציה אשר תשפר את השירות הממשלתי או העירוני לציבור.

בסך הכול, יוענקו שלושה פרסים נוספים, כולם בגובה 15,000 ש'ח. אפליקצית התחבורה הטובה ביותר תינתן לאלה שיפתחו אפליקציה שתסייע בהנגשת ושיפור המידע הניתן לציבור על דרכי תחבורה ציבורית או אלטרנטיבית.

פרס ה"יישומון" הירוק ביותר יוענק לאלה שיפתחו אפליקציה שתעודד שמירה על איכות הסביבה, ותדגיש את ערכי הקיימות האורבנית. הפרס האחרון יינתן עבור אפליקציה לשיפור השקיפות, הן הממשלתית והן העירונית (למשל, תקציבים).

ההכרזה על הזוכים תיערך באפריל 2013.

הביקורות

יש לתת את הדעת על כך שישנם אנשים אשר ביקרו את התחרות, בעיקר על רקע העובדה שהיא תגרום לאנשים לא מעטים להשקיע מזמנם "לחינם", מבלי לקבל כל תמורה על כך. באותה מידה, יש שרואים בכך מסירת אחריות של כל הגופים שהוזכרו, שעה שהשירותים שהם עצמם נותנים לציבור אינם מספקים, לכאורה.

למרות כל אלה, תחרות האפליקציות של עיריית תל אביב מעוררת עניין רב ביותר, מאתגרת וסביר להניח שתתרום לכולנו, תושבי תל אביב בפרט ומדינת ישראל בכלל.

ראו גם:

אפליקצית איפה הבוס?