פיתוח אפליקציות לאנדרואיד

תוכן עניינים

הטלפונים החכמים משרתים אותנו כמעט בכל שלב ביום. בין אם מדובר בעבודה, חיפוש מידע או שעשוע קרוב לוודאי שנבצע זאת דרך הטלפון החכם או מחשב הלוח שברשותנו.

עד לפני מספר שנים שלטה בשוק הטלפונים החכמים חברת Apple  אשר השיקה את מכשירי ה iPhone וה-iPad והייתה הראשונה לשלב חנות אפליקציות במערכת ההפעלה שלה באופן מובנה. בשנת 2005 נחשפה לראשונה מערכת ההפעלה Android אשר פותחה על ידי חברת Google כמערכת הפעלה לטלפונים סלולריים ומחשבי לוח בקוד פתוח.

מערכת ההפעלה Android משווקת כיום על גבי טלפונים סלולריים רבים ומחשבי לוח של יצרניות חומרה שונות בניגוד למערכת ההפעלה של חברת Apple אותה ניתן להתקין אך ורק על טלפונים ומחשבי לוח שיוצרו על ידה.

מערכת הפעלה של אנדרואיד

מערכת ההפעלה Android הוצגה לפני מספר חודשים בגרסתה הרביעית תחת השם Jelly Beans והיא מותקנת כיום על כמות עצומה של התקנים.

Android מאפשרת למשתמש לבצע פעולות שונות בדומה למערכת ההפעלה iOS כמו שליטה במסך, שימוש במסך נעילה, מרכז ההודעות וכדומה אך היא מאפשרת למשתמש גישה עמוקה יותר לתוך המערכת ומאפשרת למשתמשים מתקדמים לבנות גרסאות שונות משלבם בתוך מערכת ההפעלה.

בתהליך הפיתוח של אפליקציה חשוב לכלול פיתוח גם למערכת ההפעלה Android על מנת להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים.

זה בהחלט הזמן לציין כי פיתוח אפליקציה למערכת ההפעלה של Android שונה לחלוטין מפיתוח אפליקציה למערכת iOS ולמעשה עליכם לבנות שתי אפליקציות נפרדות שנראות ופועלות באותו האופן בדיוק .

אז כיצד מפתחים את האפליקציה באנדרואיד?

מי מכם שיהיה מעוניין לפתח אפליקציה למערכת ההפעלה אנדרואיד יידרש להיות בעל ידע בשפת Java ולהכין את סביבת הפיתוח המתאימה על ידי ביצוע הפעולות הבאות :

  • הורדתה-JDK) Java Development Kit).
  • הורדת סביבת הפיתוח – Eclipse.
  • הורדתה-Android SDK.
  • הורדת והתקנתה-ADT Plugin.

לאחר שהכנתם את סביבת העבודה תוכלו להתחיל בהליך הפיתוח באופן עצמאי . חשוב לדעת כי כל אפליקציה המפותחת ב-Android  מכילה מספר מרכיבים קבועים:

  • Activities – רכיב המתאר את מסך התוכנה וכולל כפתורים תיבות טקסט ורכיבים נוספים. רכיב זה קובע גם היכן ממוקם כל רכיב המערכת במסך האפליקציה.
  • Services  – שירותים אשר אחראיים לביצוע פעולות ברקע. לדוגמא ניגון מוזיקה ברקע בזמן העבודה עם האפליקציה
  • Content providers  –  ספקי תוכן המאפשרים שיתוף מידע באפליקציות , מקורות מידע או מסדי נתונים. ספקי התוכן יכולים לשמש לשמירת הגדרות או לאפשר לנו להשתמש ברשימת אנשי הקשר השמורים בטלפון .
  • Broadcast receivers– רכיב המאפשר לאפליקציה להגיב לאירועי מערכת שונים.

כדי ללמוד עוד על תהליך הפיתוח תוכלו לעיין בקורס פיתוח למערכת ההפעלהAndroid  אותו מציעה חברת Google  באתר הבית של Android

לאחר שסיימתם לפתח את האפליקציה ולערוך תהליך בדיקת מקיף תפנו לרישום בחנות האפליקציות של Google  המוכרת יותר בשם Google Play .

עלות ההרשמה היא 25$ אותם תדרשו לשלם בכרטיס אשראי בעת ההרשמה. לאחר שתרשמו לחנות היישומים כמפתחים והאפליקציה תאושר על פי התנאים תוכל בתהליך השיווק שלה