מערכת הפעלה Bada

תוכן עניינים

מערכת ההפעלה Bada (אוקיאנוס בקוריאנית) היא אחד הפיתוחים החדשים והמעניינים ביותר של ענקית האלקטרוניקה מדרום קוריאה, סמסונג.

החברה שצומחת ומתפתחת כל הזמן בתחום הסלולארי השיקה את מערכת ההפעלה החדשה שלה שמיועדת לטלפונים חכמים בשנת 2010 והמערכת אמורה להיכלל במכשירים רבים של החברה.

מכשיר הטלפון הראשון שיוצר עם מערכת ההפעלה bada הוא הסמסונג ווייב (Wave), כאשר יצאו לשוק כבר כמה מכשירים תחת הסדרה הזו. כולם טלפונים חכמים עם מסכי מגע איכותיים מאוד ושלל תכונות ויכולות נוספות.

דומה לאנדרואיד של גוגל

באופן כללי מערכת ההפעלה bada תוכננה ונבנתה במתכונת דומה לשל מערכת ההפעלה החינמית בקוד פתוח של גוגל, האנדרואיד. מכך ניתן להבין כי מערכת ההפעלה bada מיועדת בעיקר למכשירי טלפון חכמים בעלי זיקה ברורה לאינטרנט הסלולארי, המערכת נוחה לשימוש של מפתחי אפליקציות חיצוניים והיא גם בנויה במודל של קוד פתוח.

סמסונג כבר שילבה ומשלבת את מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל במספר מכשירים שלה והיא צפויה להמשיך בכך למרות השקתה של מערכת ההפעלה bada. יתכן כי bada תיועד למכשירים פשוטים יותר, כי חלק עיקרי מתפיסת העולם של סמסונג לגבי מערכת ההפעלה bada הוא לאפשר טלפונים חכמים איכותיים במחירים שווים לכל נפש.

בנויה לאפליקציות

מעבר להיותה מערכת הפעלה חדשה וחזקה, מערכת ההפעלה bada מיועדת עבור אפליקציות רבות ואיכותיות. במסגרת השאיפה להיות ידידותית למפתחי אפליקציות, מערכת ההפעלה bada תספק על בסיס המערכת תאימות למגוון רחב של מכשירים נוספים וכך המפתחים לא יצטרכו לבצע התאמה בעצמם לכל מכשיר.

סמסונג צפויה להרחיב באופן משמעותי את חנות האפליקציות הסלולאריות שלה עבר ובזכות מערכת ההפעלה bada.

מערכת ההפעלה bada תומכת באמצעי בקרה רבים עבור ממשק המשתמש, תמיכה בפלאש ובחיישנים שונים ובעוד מגוון תכונות חזקות ועשירות, כאשר הכוונה היא ליצור אפליקציות טובות יותר ובעלות זיקה איכותית ביותר למשתמש.

חנות האפליקציות של סמסונג כוללת אפליקציות רשתות חברתיות, ניווט, ספרים, סגנון חיים, בריאות, משחקים, כלכלה ועוד – כאמור, המבחר צפוי לגדול משמעותית עם יישומה של מערכת ההפעלה bada על מכשירים רבים נוספים.

מאפיינים נוספים של מערכת ההפעלה bada

בדגם ה-Wave הראשון שהושק עם מערכת ההפעלה bada עדיין אין תמיכה ביכולות מולטי-טאץ'  על מסך המגע – למרות שמדובר על מסך איכותי ביותר בטכנולוגיית Super Amoled לחוויית צפייה מהטובות שנוצרו עבור טלפונים סלולאריים.

כמובן שיש תמיכה מלאה במצלמה איכותית, מקלט GPS מובנה, קישוריות אלחוטית ועוד שלל תכונות נחוצות לטלפונים חכמים.

מערכת ההפעלה bada מאפשרת חיבור ישיר ונוח למגוון הרשתות החברתיות המובילות, המערכת תומכת ביכולת Drag and Drop של ווידג'טים ואפליקציות על גבי המסכים, ניתן לבצע "צילום מסך" של התמונה הנוכחית שמוצגת על צג המכשיר ולשמור אותה כקובץ תמונה כך שניתן לחזור אליה מאוחר יותר או לשלוח אותה למכשיר אחר.

מערכת ההפעלה bada מאפשרת כתיבה על גבי מקלדת מלאה (על גבי מסך המגע כמובן) או שינוי לפורמט של מקלדת סלולארית רגילה תוך שימוש אופציונאלי במילון שמזהה אוטומטית את המילה וניתן אפילו לעבור למצב של כתיבה במסך מלא שמאפשר כתיבת הודעות בכתב יד בעזרת מסך המגע כאשר מערכת ההפעלה bada ממירה את התנועות לאותיות. כמו כן, מערכת ההפעלה bada תומכת באופן מלא בווידאו באיכות HD ובכל פורמט מוסיקלי מקובל.

מערכת ההפעלה bada שואפת לאפשר להפוך את הטלפונים החכמים לפשוטים, נוחים וזמינים יותר למגוון רחב של משתמשים בכל העולם והיא צפויה ללוות את ענקית האלקטרוניקה עוד זמן רב.