גרסה חדשה לאפליקציית פייסבוק – אנדרואיד

תוכן עניינים

אף סמארטפון אינו שלם ללא אפליקציית פייסבוק, וגם משתמשי האנדרואיד יכולים, ומחודש אפריל 2012 יצאה גרסה חדשה של אפליקציית פייסבוק לאנדרואיד (1.9)  והיא הופכת את חווית השימוש למהירה, נוחה ויעילה הרבה יותר.

השדרוגים של גרסה 1.9

ברמה הכללית, הגרסה החדשה של פייסבוק לאנדרואיד נועדה לגשר על פער מהותי ביותר אשר היה קיים בגרסה הקודמת, והוא בין חווית הגלישה בסמארטפון לבין זו שבמחשב האישי.

ההיבט המשמעותי הראשון הוא המהירות, שעה שהגרסה הנוכחית מנווטת בקצב גבוה הרבה יותר בין תמונות, סטטוסים וחברים.

גם שיתוף התמונות הפך לפשוט הרבה יותר, ומתבצע בלחיצת אצבע. כמו כן, תוקנו מספר באגים באפליקציה.

ומה יש לגרסה החדשה להוסיף?

שניים מהשדרוגים החשובים שציינו קודם לכן באים לידי ביטוי גם בממשק החדש של האפליקציה.

אפליקציית ה-Camera מאפשרת צילום מהיר של תמונות, והעלתן ישירות אל אלבום הפייסבוק הייעודי- אפילו מבלי שיהיה צורך להיכנס לרשת החברתית האמורה.

יישום זה מקטין למעשה את מספר הפעולות שיש לבצע על מנת שהתמונה תונח לה באלבום הפייסבוק המתאים.

יש הסבורים כי השינוי זה נועד "להכין את הקרקע" לקראת השינוי המהותי הבא שמתכננת Google עם רכישת ענקית התמונות Instagram. לא מן הנמנע, לדעתם של אלה, כי עוד בגרסה 2.0 של הפייסבוק לאנדרואיד, שצפויה לצאת בחודשים הקרובים, אייקון המצלמה יהיה למעשה קישור לאפליקציית הצילום הפופולארית ביותר בעולם.

Messenger בכף ידכם

השינוי המרכזי השני הוא הוספת ה-Facebook Messenger, שהיה ניתן עד כה להורדה באופן נפרד דרך ה-Google Play. הוספת היישום הזה מאפשרת לשלוח הודעות מיידיות לכל חברי הפייסבוק המחוברים, דרך האפליקציה עצמה. כמו כן, נוספה האפשרות של יצירת שיחות קבוצתיות.

תמורה נוספת שחלה באפליקציה נוגעת לסידור אנשי הקשר במכשיר. אלה ימוינו על פי התדירות בה משתמש הפייסבוק משוחח עימם, כשלצד תמונת הפרופיל והשם של כל אחד מצוי גם אייקון המעיד אם הוא מחובר דרך המחשב, או שמא הטלפון הנייד שלו.

בצד השלילי: טענות על סרבול

הממשק החדש של פייסבוק לאנדרואיד מציע, למעשה, שלוש אפליקציות שונות. דבר זה יוצר ויכוח בקרב המשתמשים הותיקים של האנדרואיד.

כך, בעוד חלק ניכר מהם יציינו שהפעולות הנפוצות הללו הפכו לנוחות פי כמה, אחרים ידברו דווקא על סרבול גדול יותר, וכן על מספר רב של אפליקציות אשר ממלאות את נפח האחסון של המכשיר.

כך מורידים את הגרסה החדשה

את האפליקציה החדשה של פייסבוק ניתן להוריד, ללא תשלום, דרך חנות ה-Google Play. יש לשים לב שאם ברשותכם כבר אפליקציית Messenger עצמאית, ניתן להסיר אותה לחלוטין טרם ההתקנה. היא הרי מהווה חלק מחבילת היישומים של גרסה 1.9 של פייסבוק, ותותקן למעשה מחדש.

כל אלה מראים כי עדכון האפליקציה של פייסבוק למשתמשי אנדרואיד, ברמה הכללית, מהווה צעד הכרחי עבורם.