גולן טלקום

תוכן עניינים

תחום התקשורת בישראל עתיד לעבור שינויים החל משנת 2012. שחקנים חדשים נכנסים אל תחום התקשורת הסלולרית ומביאים איתם בשורה של שירות טוב יותר והוזלת מחירים. שתי חברות עיקריות צפויות להצטרף אל שלושת חברות הסלולר הקיימות כיום בישראל (פלאפון, פרטנר וסלקום) ולהתחרות על ליבו וכיסו של הצרכן הישראלי. שתי המפעילות העיקריות החדשות הינן חברת מירס אשר עתידה להגדיל את פעילותה בישראל וכן חברת גולן טלקום.

מייקל גולן (34) , בעלי החברה מתאר אותה כ"סטארט אפ רזה" אשר עושה את צעדייו הראשונים בישראל. החברה התחילה את פעילותה לשם הקמת הרשת והפקידה סכום של כ-360 מליון ש"ח למשרד התקשורת כהתחייבות לגיוס לקוחות בתוך חמש שנים. התמריץ המשמעותי יוביל את החברה למחירים נמוכים ולשירות מצויין במטרה לגייס כמה שיותר לקוחות.

מחויבים לגייס לקוחות

חברת גולן טלקום הינה שחקן חדש בשוק הישראלי, גם בעלי החברה עלה לארץ רק לפני שנתיים ומבטיח : "החזון של גולן טלקום הוא להביא לשוק הישראלי מהפכה סלולרית צרכנית. בעלי המניות ומנהלי הקבוצה כבר הוכיחו את יכולתם במהפכות הצרכניות שחוללו והובילו לטובת קהל לקוחות התקשורת בצרפת ובישראל. " עוד מוסיף גולן, "אבני היסוד עליהן תושתת גולן טלקום כוללות את הגברת התחרותיות, טכנולוגיה חדשנית, מוצרים מתקדמים, שירות איכותי ומעל הכול ירידה דרמטית במחיר לצרכן באמצעות חבילות פשוטות וברורות ללקוח".

בפועל, הפקידה חברת גולן טלקום סכום של כ-360 מליון ש"ח ערבות במשרד התקשורת. הערבות מחייבת את החברה לגייס 7% מהלקוחות הפרטיים בישראל בפרק זמן של חמש שנים. המחויבות הרבה אשר מוטלת על כתפי גולן טלקום תבטיח הורדת מחירים ועוד מגוון של פעילויות לגיוס הצרכן הישראלי.

החברה נמצאת כיום בשלבים של הקמת הרשת ועתידה להיכנס לפעולה במהלך שנת 2012. בשלבי בניית הרשת שותפים בוגרים של יחידת 8200 הצה"לית וכן מומחי IT  שגוייסו במיוחד לטובת המשימה. שיתוף הפעולה של החברה החדשה כולל הסכם נדידה עם חברת סלקום וכן שיתוף פעולה וקניית תשתית מחברת נוקיה.

אלטרנטיבה לצרכן הישראלי

מחירי השירותים אותם תציע חברת גולן טלקום עדיין לא מפורסמים אולם הבעלים מבטיח כי הם יהיו נמוכים מהמחיר אליו התרגל הצרכן הישראלי. זאת ועוד, מציין גולן שאין לצרכן השראלי כיום אלטרנטיבה אמיתית בבחירה בין המפעילים הסלולרים השונים והוא מתחייב להחזיר את יכולת הבחירה. "תהיה הפרדה בין מכשיר לשירות, לא יהיו דיונים מיותרים על המחיר, הכל יהיה קבוע ובהיר ונציע חבילות פשוטות. נשקיע יותר ברשת מאשר במכירת מכשירים הסלולריים ולא נציע לצרכן כרטיסים לפסטיגלים, הפוקוס שלנו יהיה על השירות והמחיר." מציין גולן. ההפרדה בין מכשיר לשירות הינה הבשורה הגדולה איתה מגיעים המפעילים החדשים השונים ביניהם רמי לוי סלולר וגולן טלקום.

שחרור הצרכן מעול המחוייבות אשר ממשיך את הקו של משרד התקשורת בשנים האחרונות מחזיר לצרכן את הכוח לבחור בכל רגע נתון איזו רשת נותנת לו את השירות המיטבי ומאיזה מפעיל הוא מעוניין לקבל שירות.

החזרת הכוח לצרכן מטיל אחריות גדולה על שימור הלקוחות בחברות השונות. כשהכוח אצל הלקוח רמת השירות צריכה להשתפר ולהיות מצויינת והתנאים הבסיסיים צריכים להיות הכי טובים שיכולה אותה חברה להציע במטרה לשמר את לקוחותיה.

הרוח הצעירה שנושבת בגולן טלקום מביאה עימה בשורה חדשה לצרכנים ועתידה להיות חלק ממהפכת התקשורת המשמעותית שתתחולל במהלך שנת 2012. פשטות, מחיר ושקיפות הם שלושת העקרונות שהצרכן הישראלי צריך לצפות להם בשנה הבאה עלינו לטובה.