אלון סלולר

תוכן עניינים

תחום התקשורת הסלולרית כמרקחה. שני מפעילים מצטרפים החל משנת 2012 אל המשחק של הרשתות הגדולות, פלאפון, סלקום ופרטנר ולצידן יתווספו גם מפעילים סלולרים וירטואליים שונים כגון רמי לוי וסלרן. המטרה ברורה: הוזלת מחירים עבור צרכן הקצה והגדלת התחרות בשוק הסלולר בישראל. אחד המפעילים הוירטואלים החדשים שעתידים להתווסף הינו אלון סלולר. אולם, קיים סימן שאלה בדבר הצטרפותו של שחקן זה למשוואה בשל הקמת מותגי בסיס על ידי חברות הסלולר הותיקות שעתידות לפגוע במפעילים הוירטואלים.

החשש הגדול

התחרות הגדולה הצפויה בעולם הסלולר גורמת גם לחברות הותיקות להיערך לשינוי וליצור מותגים זולים יותר בתחום. מנכ"ל אלון סלולר אריאל שרייבר, מספר כי כלל לא בטוח שחברת אלון סלולר תחל את פעילותה במועד המקורי (הרבעון הראשון של 2012)."אנחנו חוששים שחברות הסלולר הקיימות יהרגו את התחרות, לכן פנינו למשרד התקשורת", מסביר שרייבר.

החשש הגדול של שרייבר נובע מאי אכיפה של הבקשה שעלתה על ידי המפעילים הוירטואליים לעצור את החברות הגדולות מהקמת מותגים פרטיים. סלקום בייסיק אשר עתיד להימכר בסניפי שופרסל עתיד לפגוע לדברי שרייבר בתחרות ולהקשות על המפעילים החדשים לפעול. על פי חוק אסור למפעיל סלולרי לשמש במקביל גם כמפעיל וירטואלי אולם החברות הגדולות עוקפות את חוק זה על ידי הקמת חברה שונה, ושימוש במותג מוזל. שרייבר מחכה לתגובת משרד התקשורת לנושא ולפי אופי התשובה יוחלט אם תחל אלון סלולר את פעילותה בקרוב או לא.

בקשה נוספת שעלתה בפני משרד התקשורת הינה מתן שורה של הקלות למפעילים הוירטואליים החדשים כמקובל בעולם לחברות חדשות על מנת לעודד את התחרות ולהקל על הכניסה לשוק ופתיחת התחרות בפני גורמים נוספים. שני חסמים אלה הם שמפרידים כרגע בין אלון סלולר לצרכן הישראלי. אם יענו בחיוב בקשותיהם על ידי משרד התקשורת עתיד גם אלון סלולר להיות אחד השחקנים בתחום כבר בשנת 2012.

ההבטחה לצרכן

כמו יתר המפעילים הוירטואלים החדשים גם אלון סלולר מבטיח מחיר ושירות מצויינים אשר יתמודדו בתחרות הקרובה הצפוייה עם החברות הנוספות שבשורתן דומה. בניגוד למפעילים וירטואליים אחרים חובבי האיפון יכולים לצפות לבשורה מצד אלון סלולר אשר יציע מכשירים שונים למכירה כולל איפונים.
אלון שרייבר מנכ"ל החברה מבטיח: "בהנחה שנצא לשוק, נהיה השחקן הוירטואלי המשמעותי ביותר. המודל שלנו, בניגוד ללוי, הוא full MVNO, כלומר יש לנו רשת משלנו, מתג והסכמי נדידה משלנו, הכל שלנו חוץ מהאנטנות. נצא בפריסה ארצית מלאה כשאנחנו מתבססים על נקודות המכירה הקיימות שלנו. מהרגע הראשון יותר יהיו לנו יותר נקודות שירות מלכל מפעיל וירטואלי, ונהיה זולים בעשרות אחוזים ממה שקיים היום בשוק, כולל אייפון מייבוא מקביל ושיחות בחו"ל במחירים נמוכים בהרבה מהקיים היום".

לתפיסתו של שרייבר, הלקוח הפרטי בישראל מסבסד היום את הלקוחות העסקיים וסופג למעשה את המחירים הנמוכים אליהם זוכים תאגידים וחברות גדולות. שרייבר מבטיח כי ברשת החדשה ישתנו כללי המשחק ולקוחות פרטיים יזכו לתמחורים נמוכים ולתנאים טובים לפחות כמו הלקוח העסקי. עבור לקוחות פרטיים זוהי בשורה של ממש שכן העלות ללקוח פרטי לעומת תאגיד עסקי כיום בישראל אינה פרופורציונלית ודורשת מהלקוח הפרטי להוציא סכומים גבוהים על התקשורת האישית והמשפחתית עליה לא מוציאים כלל כסף עובדי החברות והארגונים הגדולים.

ריבוי התחרות בזירת הסלולר יביא הקלה משמעותית והוזלת מחירים אל מול צרכני הקצה הרבים בישראל של התקשורת הסלולרית. כעת ניתן רק לצפות לתשובת משרד התקשורת ולקוות שעוד שחקן יקח חלק במהפכה שתוזיל מחירים ללקוח.