אפליקציית מרקטפלייס

תוכן עניינים

אחד התחומים בהם עשו מכשירי הסמארטפון מהפך של ממש הוא ללא ספק בתחום הצרכנות, בין אם מדובר על מגוון אפליקציות שמאפשרות לנו לערוך רשימת קניות נוחה ואינטראקטיבית, אפליקציות המאתרות עבורנו מבצעים משתלמים או אפליקציות קניות חברתיות – הסמארטפון הפך לחברנו הטוב ביותר גם בכל מה שקשור לקניות.

בשוק האפליקציות קיימות מגוון רחב של אפליקציות שמטרתן לסייע לנו להיות צרכנים נבונים יותר ולאפשר לנו ליהנות מחוויית קניות יעילה וחסכונית יותר. למרות שמרבית האפליקציות אינן מותאמות לשוק הישראלי ישנן מספר אפליקציות מקומיות הראיות לציון בתחום.

האפליקציות מציעות דרכים שונות לייעל את הקניות, לקנות חכם יותר, ליהנות משיתוף חברתי של צרכנות נכונה ובטווח הרחוק גם יכולות לאפשר לנו חיסכון כלכלי של ממש.

דוגמא בולטת לאפליקציה כזו היא אפליקציית השוואת המחירים מרקטפלייס, שהינה פרי פיתוח ישראלי ומותאמת באופן מדויק לשוק הישראלי.

השוואת מחירים בקליק

מרקטפלייס שהושקה כשירות אינטרנטי להשוואת מחירי מזון ברשתות הגדולות הפכה במהרה לאפליקציית הקניות המדוברת ביותר בישראל, שהוזכרה לא אחת במגוון רחב של מסופי כלכלה בטלוויזיה ובעיתונות. מטרתה של האפליקציה הוא לאפשר לכם לקבל מחירים עדכניים אודות מוצרי מזון נבחרים ולסייע לכם להחליט היכן כדאי לכם לעשות קניות.

למעשה, מדובר באפליקציית חיסכון חברתי המתבססת במידה רבה על המשתמשים באפליקציה. כאשר אתם סורקים ברקוד של מוצר מזון נבחר אתם מקבלים השוואה של מחירי המוצר בעד 16 רשתות מזון מובילות, מחירים אלו ברובם מעודכנים על ידי משתמשים אחרים.

מסיבה זו בדיוק, אם אתם בוחרים לעשות שימוש באפליקציה ומעוניינים לתרום ליעילותה, מומלץ שגם אתם תעדכנו מחירי מזון שונים בהם אתם נתקלים במהלך הקניות שלכם.

מרקטפלייס  – לקנות חכם?

הרעיון מאחורי מרקטפלייס הוא אכן חכם וישים, ולמעשה ישנן אין ספור אפליקציות מהסוג הזה לשוק האמריקאי ולאירופאי שזוכות לפופולריות רבה ובהחלט מאפשרות לעודד צרכנות נבונה. בישראל לעומת זאת המצב מעט שונה וקשה להאשים בכך את מפתחי האפליקציה.

נראה כי על אף שמדובר על אפליקציה איכותית בעלת פוטנציאל לחיסכון אמיתי, הקהל הישראלי אינו נלהב במיוחד ובעוד שהוא מתלונן כי המחירים באפליקציה אינם מעודכנים, אינו טורח לעדכן אותם בעצמו בעודו עושה קניות.

מסיבה זו קשה לומר האם אפליקציית מרקטפלייס, או אפליקציות דומות יכולות באמת להצליח עם קהל ישראלי. מנגד, מספיק גרעין מצומצם ואיכותי של משתמשים על מנת להזניק את האפליקציה לגבהים הרצויים, אולם עם גרעין מצומצם הדבר יקח זמן.

אם אתם מעוניינים לנסות את האפליקציה ולתרום לפוטנציאל החיסכון הטמון בה, מומלץ כי תקדישו גם מספר דקות במהלך הקניות או לאחריהן כדי לעדכן את מחירי המוצרים שרכשת. בעזרת כמות מספקת של משתמשים שיעשו כמוכם תיהיה אפשרות איכותית ונוחה לאפליקציות חיסכון מאין זו.