10 טעויות הנפוצות בניהול הוצאות סלולר

תוכן עניינים

הוצאות הסלולר חונקות אתכם ?
רוצים להוזיל את העלויות ולא יודעים איך ?
פה המקום ללמוד על דרכים להוזלת העלויות !

למרות פתיחת שוק התקשורת לתחרות וכניסתם לשוק של מפעילי תקשורת חדשים, שמציעים חבילות תקשורת מוזלות, הוצאות התקשורת של מרבית הארגונים העסקיים לא רק שלא פחתו, אלא אף חלה עלייה קלה בהוצאות התקשורת במהלך השנה האחרונה.

מרבית העסקים מבזבזים מאות אלפי ₪ בשנה על תקשורת סלולרית על שירותים מיותרים או שאינם בשימוש, ותורמים לגידול בהכנסות ספקיות התקשורת בכל שנה. לפי נתוני חברות הסלולר עולה, כי משך הזמן שמנוי ישראלי ממוצע משתמש במכשיר הנייד שלו הוא מהגבוהים בעולם.

10 הטעויות הנפוצות בניהול הוצאות הסלולר במרבית העסקים בארץ:

1. השוואת מחירים / מודיעין עסקי – יש לאסוף מידע תחרותי (כולל מהאינטרנט) לגבי החברות הסלולריות, מבצעים נסתרים והסכמים קיימים עם חברות בשוק. אתם מוזמנים להתקשר לחברות האחרות ולברר לגבי חבילות משולבות או הטבות שניתן לקבל בהחלפת ספק סלולרי או לחילופין להיעזר בחברות המתמחות בתחום.

2. אופטימיזציה של תוכניות תמחור – במידה והתקשורת הפנים אירגונית (בין עובדי החברה) מאופיינת בכמות גדולה של שיחות וכמובן זמן אוויר, מומלץ ואף רצוי לעבור למסלול זה (בעלות קבועה חודשית).

3. שקיפות / פשטות – המודל הכספי חייב להיות פשוט ובר השוואה בקלות כאשר יש להפעיל את חוק 80/20 ולתחר את הספקים הסלולאריים רק על המרכיבים העיקריים (80% מסעיפי החיוב המהווים עד 20% מהעלויות לחברה), ולגבי כל השאר מוצע לבחון קבלת תעריף מוסכם.

4. הגדרת סל שירותים – יש להגדיר מראש מול הספק הסלולרי את סל השירותים בחבילה: סלולר בלבד VPN , DATA,  והאם להשתמש באפליקציות חוסכות ומייעלות את הארגון.

5. פיצול חשבונית – כדי לגרום לבקרה על ההוצאות מומלץ לעבור לתוכנית של פיצול חשבונית. במקרה שכזה המעסיק משלם על הוצאות הסלולר עד לסכום שהוא קובע, ומעבר לכך החשבון ישולם על-ידי העובד.

6. חבילות גלישה – אם אתם צרכני אינטרנט סלולרי, קנו חבילת גלישה מסודרת ומוגדרת לפי הצרכים שלכם.

7. "חתונה קתולית" – מפעילי הסלולר מנסים לקשור את העסקים בחוזים עם עלויות של דמי יציאה גבוהים, גם עם סיימתם תקופת התקשרות של 3 שנים ויצרו למעשה תופעה חדשה הנקראת תופעת "החוזה המתגלגל" באמצעות סעיפי האותיות הקטנות שאף עסק לא שם דגש עליהם במסגרת המו"מ מול ספקי הסלולר.

8. אופטימיזציה של מסלולים ותעריפים – יש להקפיד לבצע בקרה שוטפת על הוצאות הסלולר ולהפעיל תוכנית תמחור מתאימה לכל מכשיר סלולרי בעסק עפ"י ממוצעי השימוש של העובד. בנוסף, חשוב להקפיד על שינוי תעריפים ומבצעים שונים המשתנים מעת לעת כדי לבצע אופטימיזציה של תוכניות תמחור המותאמות במיוחד עבורכם. ומעל לכל מומלץ להיות קשובים לשינויים בתעריפים ובתוכניות המוצעות על-ידי חברות הסלולר.

9. לא גלשת – לא שילמת – מרבית העסקים רוכשים מכשירי דור 3 עם חבילות גלישה שאינן בשימוש שוטף עבור רוב העובדים שאינם גולשים באמצעות המכשיר הסלולרי שלהם. יש להקפיד להגדיר מדיניות שימוש בעסק ולהגדיר חבילות מותאמות לצריכת השירותים של העובד. גם במידה והחלטתם לרכוש מכשירי דור 3, ניתן לדרוש מהמפעיל הסלולרי לחסום את שירותי הגלישה הסלולרית ולא לשלם בגינם.

10. רכישת מכשירים מהספק הסלולרי – יש להקפיד לבדוק את כדאיות רכישת המכשירים הסלולריים מהספק הסלולרי. במקרים רבים זיכוי בדקות השימוש מותנה במינימום שימושים בכל מכשיר ומעל 50% מהמכשירים לא נהנים מהזיכוי בדקות צריכה או נהנים חלקית מהזיכוי וזה מתבטא בחיובים גבוהים בחשבונית החודשית.

כאן תמצאו פתרונות יעילים ופשוטים לשירותים רבים שיחסכו בהוצאות התקשורת והמחשוב של העסק שלכם.
להלן רשימה חלקית של השירותים:

•    הכנת חוזה/הסכם סלולרי שימנע מכם ליפול במלכודת הדבש של ספקי הסלולר.

•    חיסכון בהוצאות התקשורת לעסק כולל ביצוע בדיקה של חשבונות התקשורת.

•    חיסכון ברכישת מערכות טלפוניה IP Telephony לעסקים.

•    חיסכון באחזקת קווי תקשורת נתונים / אינטרנט לעסקים.

•    יישום פתרונות תקשורת מחשבים במיקור חוץ לעסקים.

•    יישום פתרונות לחיסכון בהוצאות תקשורת סלולרית מחו"ל.

ניתן לקבל פתרון מלא – כל מה שצריך על מנת לייצר עבורכם פתרון תקשורת ומחשוב עפ"י צרכי העסק שלכם תוך חיסכון מיידי בעלויות התקשורת והמחשוב.

אנו גם מספקים אחריות מלאה, לא חסכת – לא שילמת !!!

על מנת ללמוד עוד על השירותים שלנו, ועל הפתרונות לחיסכון בהוצאות התקשורת של העסק כדאי לישם את ההמחצות הללו.