תשלום בבר עם סמארטפון

תוכן עניינים

כולנו מכירים את הסיטואציה הזו, בילינו בבר, שתינו ונהנינו ועכשיו רוצים לשלם ולהמשיך בדרכנו – אלא מה, יש תור בבר ועובר זמן טורדני ומבוזבז רק כדי שנוכל לשלם. סיטואציה אחרת ומעצבנת לא פחות היא כאשר שוכחים בבר את כרטיס האשראי פשוט כי נתנו אותו לתשלום ומרוב שתייה או המולה הלכנו משם ישר לישון וגילינו רק בבוקר שאחרי.

מהיום כל המקרים המציקים הללו יכולים להיות היסטוריה, עכשיו יש אפליקציה חדשה בסמארטפון שמאפשרת לשלם בברים באמצעות הסמארטפון במקום לחכות לחשבון ולתת אמצעי תשלום פיזי כמו כרטיס אשראי או מזומן.

לצאת לבלות רק עם הסלולארי בכיס

האפליקציה הסלולארית החדשה שמאפשרת לשלם בברים ומועדונים ישירות מהסמארטפון נקראת מיי-צק (Mycheck) והיא פרי פיתוחה של חברה ישראלית שמנסה את הפורמט בסצנת חיי הלילה והבילויים בתל אביב עם שאיפה מובנת להיכנס את השירות לשווקים חדשים בעולם.

האפליקציה לתשלום סלולארי של חשבון הבר שלכם יצאה לשוק באוקטובר 2011 ובפועל היא מציעה לבליינים אפשרות אטרקטיבית מאוד של יציאה לבילוי רק עם הטלפון החכם בכיס, בלי ארנק ובלי הסיכון לשכוח כרטיס אשראי או לאבד מזומן. פשוט סוגרים את החשבון דרך האפליקציה של מייצק והולכים בראש שקט.

רעיון שעלה בעקבות הניסיון

היזמים מאחורי חברת Mycheck שמציעה כיום את האפליקציה לתשלום חשבון בילויים דרך הסמארטפון הגיעו לרעיון המבריק והאיכותי הזה אחרי שחוו את הנושא על בשרם. הם מספרים כי ישבו ערב אחד במקום בילוי והמתינו זמן רב ומתסכל להגעת החשבון – לכן חשבו שזה יהיה רעיון מצוין ושימושי במיוחד אילו ניתן היה פשוט לסגור את החשבון דרך הטלפון וללא צורך לחכות כלל.

על מנת לקדם את קונספט התשלומים החדש של תשלום חשבון בר באמצעות הסמארטפון מפתחת האפליקציה חברה לחברת הפרסום הוויראלי והחברתי The Wall, הקמפיין כלל פיזור של כרטיסי אשראי מדומים על מנת לגרום לאנשים להילחץ מהעניין או לחשוב בצורה שונה על אמצעי התשלום הישנים והמסורבלים.

איך משלמים במועדון דרך הסלולארי

התחום של ארנק סלולארי ותשלומים באמצעות סמארטפונים הוא תחום שנמצא בצמיחה משמעותית, ענקיות התשלומים והטכנולוגיה כמו גוגל, ויזה, מאסטרקארד, הבנקים הגדולים בעולם ועוד פועלות במרץ רב ותוך השקעת סכומים אדירים בפיתוח טכנולוגיות לתשלומים סלולאריים (למשל שבבי NFC לסמארטפונים). כך שמבחינה זו תשלום חשבונות בר דרך הסמארטפון נכלל כעוד מאמץ טכנולוגי ותפישתי לשינוי בתחום ענקי זה. בפועל, החיבור בין כרטיס האשראי לסמארטפונים הוא טבעי ומתבקש ממש.

על מנת להשתמש באפליקציה של Mycheck לביצוע תשלומים עם הטלפון יש להירשם באופן חד פעמי באתר החברה, להזין את פרטי כרטיס האשראי הרלבנטי וביצוע התחברות בעת הצורך מהמועדון או הבר הרלבנטיים. עם ההגעה לבר שבו השירות פעיל המשתמש מציג למלצר או לברמן קוד באורך 4 ספרות, כעת בכל הזמנה ניתן לראות בזמן אמת דרך האפליקציה את גובה החשבון ופירוט ההזמנות. כאשר הבילוי מסתיים כל ששי לעשות הוא ללחוץ על כפתור התשלום וסגירת החשבון, הסכום המלא מחויב מכרטיס האשראי המשויך לחשבון ואפשר אפילו להשאיר כך את הטיפ. כך שבפועל האפליקציה החדשה לתשלום סלולארי של חשבונות בר מבטל כל המתנה למלצרית והדפסת החשבון בפורמט המקובל והישן.

רק בתל אביב ובמקומות ספציפיים

השירות של Mycheck לתשלום חשבונות בילוי דרך בסמארטפון הושק כמעין פיילוט וזמין בתור התחלה רק בתל אביב ורק במקומות בילוי ספציפיים כמו הגלינה, קלרה, אוטו, הקיבוץ, ועד הבית, גוסיפ, צינה ואחרים. אין ספק כי התחום רק יגדל, יתפתח ויצבור נתחי שוק משמעותיים יותר כי הוא משרת את האינטרסים של הבליינים ובעלי המועדונים כאחד.