תעריפי טעינת זמן אוויר בסלולרי

תוכן עניינים

כיום כבר ברור לכולנו שסלולרי הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו, אנחנו מדברים בו, מתכתבים, מצלמים וחולקים תמונות, משחקים, מתחברים לאינטנרט ובעצם מה לא? אולם פעולות אלו לעיתים קרובות גורמות לניפוח חסר פרופורציות של חשבונות הטלפון שלנו ויוצרות בעיה כלכלית בעיקר בקרב משתמשים צעירים. יחד עם זאת, גם מבוגרים רבים מעוניינים לשלוט בצורה מדוייקת יותר בהוצאות הסלולרי שלהם.

עבור אנשים המעוניינים בסלולרי ללא התחייבות המאפשר שליטה מלאה בהוצאות יזמו חברות הסלולרי תוכניות המאפשרות ללקוחות להנות משירותי סלולרי ללא כל התחייבות ודרך הטענת זמן אוויר עצמאית ומוגדרת.

מסלולים אלו מציעים אפשרות של רכישת מכשיר סלולרי (לרוב מדובר על מכשירים סלולריים פשוטים וזולים למדי) ללא התחייבות. המכשיר מגיע עם סט שירותים בסיסי בלבד וקו המשמש לשיחות נכנסות, על מנת לבצע שיחות יוצאות מהמכשיר יש צורך ברכישה של זמן אוויר, הנמכר בצורת כרטיסי טעינה הזמינים כמעט בכל קיוסק, דרך טעינה ישירה באינטרנט או בקו שירות מיוחד ללקוחות.

מסלולים אלו לו מלווים בדמי מנוי או תשלומים חודשיים ומגוון הכרטיסים המוצעים ללקוחות הינו גדול ומתאים לצרכנים בעלי דרישות שונות.

אז מה יש לחברות להציע?

כל חברת סלולר מציעה מסלול דומה בתחום ניהול הוצאות הסלולרי, עם זאת לכל חברה מאפיינים משלה ותעריפים שונים עבור זמן אוויר, הודעות טקסט ושירותים נוספים.

סלקום – טוקמן

מסלול טוקמן של חברת סלקום מציע רכישה של מכשיר סלולרי ללא תשלום חודשי נלווה וללא התחייבות. תעריפי השיחה במסלול טוקמן הינם:

בתוך הרשת 0.99 ש"ח לדקת שיחה
לרשתות אחרות 1.06 ש"ח לדקת שיחה
עלות שליחת סמס 0.67 ש"ח

אורנג' – ביג טוק

מסלול זה של חברת אורנג' מאפשר גם הוא רכישה של מכשיר סלולרי מתוך הדגמים המוצעים, ללא תשלומים נלווים וללא התחייבות. תעריפי השימוש:

בתוך הרשת 1.05 ש"ח לדקת שיחה, בשעות השיא 0.98 ש"ח לדקת שיחה
לרשתות אחרות 1.05 ש"ח לדקת שיחה
עלות שליחת סמס או MMS 0.68 ש"ח

פלאפון – טוק & גו

חברת פלאפון מציעה ללקוחותיה שימוש מבוקר במכשיר סלולרי, ללא תשלומים חודשיים וללא התחייבות. תעריפי השימוש:

בתוך הרשת 92.4 אגורות לדקת שיחה
לרשתות אחרות 92.4 אגורות ותוספת של דמי השלמת שיחה
עלות שליחת סמס 49.92 אגורות בתוך הרשת / 52.87 לרשתות אחרות

*המחירים נכונים לספטמבר 2010.

בנוסף לכרטיסים המציעים שקל תמורת שקל מאפשרות החברות רכישה של מגוון כרטיסים מיוחדים, הכוללים תוספת של הודעות סמס במתנה, 100 ש"ח בונוס בתוקף ל-30 יום, כרטיסים המכילים חבילות סמס, כרטיסים לשירותי אינטרנט סלולרי ועוד.

האותיות הקטנות – מה חשוב לדעת?

בעת בחירת מסלול סלולרי מסוג זה חשוב לבדוק, מעבר לתעריפי השיחה, את העלויות הנלוות החבויות במסלולים.

לכאורה, השליטה בהוצאות היא שלכם בלבד ואין כל עלות נוספות על השימוש במסלולים אלו, אך הדבר איננו מדוייק. כל רשת סלולרית גובה תשלומים נוספים בצורה עקיפה, כך למשל על כרטיס בשווי 100 ש"ח תשלמו בפועל תוספת של מחיר גבוה יותר הכולל תוספת של 5-20 ש"ח לכרטיס.

תוספת זאת תיהיה מלווה לעיתים בהטבות כגון מספר מסויים של הודעות SMS חינם, או אחוז מסויים של תוספת לכרטיס, אך בפועל יכול מאד להיות שאתם לא מעוניינים בהטבה עליה אתם נאלצים לשלם.

אם החלטתם לבחור במסלול זה, חשוב להשוות את כל האותיות הקטנות, לבחון את מחירם של כרטיסי הטעינה ולברר באילו דרכים אתם יכולים לבצע את טעינת המכשיר.