תיקון שקע טעינה למחשב נייד: איך זה עובד?

תוכן עניינים

תיקון שקע טעינה למחשב נייד כששקע הטעינה אינו עובד. מאמר זה עוסק בפתרון הבעיה על ידי טכנאי מורשה לתיקון מחשבים ניידים.

שימושים של מחשב נייד וחשיבות התקע

אנחנו חיים בעידן שבו כמעט לכל אחד ואחת מאיתנו יש מחשב נייד. יש בתים שאפילו יותר מאחד. המחשב הנייד משרת אותנו נאמנה לכל כך הרבה מטרות גם לצרכים של עבודה ועסקים, גם לפנאי וכייף. אנחנו שולחים באמצעותו מיילים וגם מקבלים מסרים חשובים דרך הדואר האלקטרוני, אם יש לנו עסק אנחנו משווקים אותו דרך הרשתות החברתיות, גולשים בהן גם סתם ככה, שומעים מוזיקה, מורידים סרטים וסדרות מכל מיני תוכנות אונליין, צופים בסרטונים, עורכים אלבומים של המשפחה ועוד. בלי שקע טעינה למחשב נייד, אנחנו לא יכולים להתקדם עם כל הדברים שיש לנו לעשות. לכן, אם יש לכם תקלה בשקע טעינה, כנראה שאתם צריכים טכנאי מחשב ניידים בהתאם לסוג המחשב שיש לכם כמובן.

תיקון שקע טעינה למחשב נייד

אישור מצב של יציאת טעינה פגומה

שירות תיקון שקע טעינה למחשב נייד זמין כששקע הטעינה פגום. ברוב המקרים, לתקעי טעינה יש טווח מסוים של רפיון, אבל באופן קונבנציונלי, הבעיה קשורה לבעיה במחשב, מכיוון שהכבל מחובר לחלקים פנימיים של המחשב. חשוב לא לנסות לפתור את הבעיה לבד, כי אם תמשיכו לנענע את שקע הטעינה לאורך זמן, אתם עלולים לפגוע בחלקים הפנימיים של המחשב ולנתק חיבור. בדרך כלל, זהו אינו פגם, ובעיה זו מתרחשת לרוב במכשירים עם חלקים פנימיים שאינם איכותיים או מקוריים.

אפשרויות תיקון שקע טעינה למחשב נייד

תיקון שקע טעינה למחשב נייד אפשרי כשיציאת הטעינה אינה הדוקה, והבעיה נובעת כתוצאה מכשל בטעינה או חיבור טעינה לקוי. תקע הטעינה מתנדנד ביציאת הטעינה. ברוב המקרים, מצב זה מתרחש כשממשק הטעינה של המחשב הנייד שבור. האמת היא שהסיבה לכך היא הצטברות ארוכת טווח של אבק ומוך בשקע הטעינה.

הפתרון הוא שימוש בכלים חדים כמו פינצטה או מהדקי נייר לניקוי עדין של האבק הדחוס, כשהמחשב כבוי. בשלב הסופי, לאחר תיקון שקע טעינה למחשב נייד, ניתן לטעון את המחשב כרגיל.

בדיקת מתאם המחשב הנייד

הצעד הראשון של תיקון שקע טעינה למחשב נייד, כשטכנאי תיקון מחשבים חושד שהבעיה נובעת מפגם במתאם המחשב, הוא זיהוי סוגיות הליבה, שחושפת פגם ביציאת המטען. אם המטען של המחשב הנייד אינו עובד, יש להחליף או לתקן אותו כדי להמשיך להשתמש במחשב הנייד שלכם.

טכנאי תיקון מחשבים מתחיל את תהליך התיקון עם בדיקת תקע המתאם לזיהוי רפיון. אם יש סימנים ברורים של נזק בממשק המתאם, אזי יש להחליף את המתאם ולבדוק. החלפת מתאם שבור היא פשוטה, ומתבצעת באמצעות מתאם חלופי למחשב נייד לפי מפרט דגם היצרן.

תיקון שקע טעינה למחשב נייד

לוח מחבר למחשב נייד

אם שקע החשמל של המחשב הנייד רופף, יש לבצע תיקון שקע טעינה למחשב נייד. הבעיה עשויה להתגלות בשקע החשמל של המחשב הנייד. יש לבדוק אם מחושי המתכת מעוותים או שבורים. במקרה בו יציאת הטעינה של הלוח פתוחה, ניתן להשתמש בה כרגיל לאחר פירוק ולאחר מכן ריתוך. תקע החשמל החיצוני של המחבר רופף, ושקע החשמל של המחבר מתוכנן ברוב המקרים באופן מודולרי. תיקון שקע טעינה למחשב נייד מתבצע בהליך פשוט במקרה שהבעיה כרוכה בהחלפת חלקים אלה.

שלבי תיקון שקע טעינה למחשב נייד על ידי טכנאי תיקון מחשבים

טכנאי תיקון מחשבים יחליף אביזרים מאותו דגם של המחשב, ואז יבצע את השלבים הבאים לשם תיקון שקע טעינה למחשב נייד והחלפת החלק השבור של המחשב הנייד:

  • יש להסיר תחילה את הדיסק הקשיח מהמחשב הנייד.
  • הסרת מסגרת המקלדת.
  • הסרת המקלדת.
  • הסרת המסך.
  • הסרת הכיסוי האחורי.
  • הסרת המגן.
  • ולבסוף הסרת לוח האם.

תיקון יציאה רופפת של שקע טעינה של מחשב נייד

במקרה בו שקע החשמל רופף, טכנאי תיקון מחשבים יבצע תיקון שקע טעינה למחשב נייד באמצעות הלחמת כמה חיבורים ויחבר אותם מחדש ללוח, לאחר פירוק המחשב, הסרת הלוח, והחלפת שקע החשמל.

בשורה התחתונה, חשוב לפנות רק למומחה בתחום

אם יש לכם שאלות נוספות על האופן בו מתבצע תיקון שקע טעינה למחשב נייד, מומלץ לפנות לטכנאי מיומן שיש לו מוניטין מצוין בתחום. ברוב המקרים, טווח המחירים של תהליך תיקון שקע טעינה למחשב נייד נע בין 300-350 ₪, ולתיקון בעיות קלות, המחיר יעמוד על סך שנע בין 250-300 ₪.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על תיקון שקע טעינה של מחשב נייד או כל תקלה אחרת ממנה המחשב שלכם סובל? מעבדת פלאפונים ומחשבים Hicell היא בין מעבדות התיקונים המובילות בישראל. צוות הטכנאים שלנו מבצע את כל סוגי התיקונים ללא יוצא מן הכלל. אנחנו מבצעים תיקונים של מחשבים ניידים, גם של חברת אפל וגם של חברות אחרות, תיקונים של טאבלטים, אייפונים, מכשירים ניידים תומכי אנדרואיד ועוד. השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם במהרה.

ראו גם: מעבדת פלאפונים פתוחה בשבת

תיקון שקע טעינה למחשב נייד