אפליקציית שירות התשלומים הממשלתי

תוכן עניינים

צריכים לחדש את רישיון הרכב? מפגרים בתשלום אגרת הטלוויזיה? כל מי שחי בישראל יודע שאת התשלומים הממשלתיים החשובים הללו צריך לשלם- ורצוי כמה שיותר מהר.

הבעיה היא שההתרוצצויות אחר התשלום גוזלות זמן רב, דבר אשר פוגע בנו בסופו של דבר.כך, נוצר תסכול רב, שגם משפיע על הכיס שלנו בסופו של תהליך.

אפליקצית שירות התשלומים הממשלתי החדשה, אשר הושקה בתחילת החודש, מנסה לשנות את התמונה במידה רבה- וזאת באמצעות הפיכת הטלפון החכם שלנו לארנק של ממש. האם היא יכולה לשנות את חווית התשלום של האזרח הקטן? ייתכן מאד שהתשובה לכך תתברר כחיובית.

כל התשלומים- בלחיצת כפתור

ברמה הכללית, מטרת אפליקצית שירות התשלומים הממשלתי היא להקל עד מאוד את התשלומים השונים הנדרשים מכל אזרח בישראל, וכן לחסוך עבורו כספים. כך, ניתן לשלם באמצעות המכשיר את אגרת חידוש רישיון הרכב או רישיון הנהיגה, הפקת כפל רישיון רכב או נהיגה, אגרת הטלוויזיה, תשלומים עבור עמידר, קנסות משטרה ועוד. בהמשך הדרך, צפויים להתווסף שירותים נוספים.

התשלום נעשה, אם כך, באמצעות כרטיס האשראי של המשתמש, ומבלי לצאת מפתח הבית. לטענת המפתחים, כל אמצעי הביטחון ננקטו באפליקציה החדשה הזו, ובכלל זה הצפנה של התשלום.

מערכת מתקדמת של אימות פרטי כרטיס אשראי פועלת תמיד, ופרטי הכרטיסים אינם נשמרים בבסיס נתונים כלשהו או על גבי האפליקציה.

היות ובמקרים רבים מדובר בתשלומי שוברים, האפליקציה מנסה לדמות את התהליך כמה שיותר. כך, באמצעות סיבוב המכשיר ניתן לצפות בדוגמאות שובר, להן, כמובן, שימושים רבים.

יצירת קשר

במקרים רבים, אנשים אשר פונים למערכות הממשלתיות השונות נתקלים בקיר עבה ביותר של בירוקרטיה. האפליקציה מנסה להקל במעט על התמונה, וזאת באמצעות קישור ישיר של המשתמש אל שירותי הלקוחות השונים.

כך, כל אימת שמתעוררת בעיה ניתן ליצור קשר עם המוסד האמור, ולנסות לפתור אותה.

המטרה- חיסכון בזמן ובכסף

אפליקצית שירות התשלומים הממשלתית נראית ,לפחות על הנייר, כיעילה ביותר. כולנו מכירים את התורים הארוכים המשתרכים להם במוסדות הממשלה השונים. כאשר ניתן לשלם את התשלומים החשובים האלה בלחיצת כפתור, נמנע מהמשתמש זמן יקר, וכידוע- בחברה שלנו זמן זה כסף. והרבה.

כמו כן, חשוב להדגיש כי השירות אינו מצריך תשלום של עמלות מכל סוג. כך, נמנעות עמלות חברות האשראי, והתהליך עצמו הופך לזול מעט יותר.

כרגע באנדרואיד, בקרוב באייפון

אפליקצית שירות התשלומים הממשלתית עושה כעת את ימיה הראשונים בשוק האפליקציות. היא פותחה על ידי "ממשל זמין", הוא מטה התקשוב של משרד האוצר. כצעד ראשוני, היא הושקה עבור מכשירי אנדרואיד (גרסה 2.1 ומעלה).

בימים הקרובים, צפויה לצאת גם גרסת אייפון, אשר ניתן יהיה להתקין למכשירים בגרסת 3.2 ומעלה. האפליקציה מיועדת גם להתאים למערכת ההפעלה החדשה של מכשירי האייפון, היא 6IOS.

הורדת האפליקציה, כמו גם השימוש בה, אינם כרוכים בתשלום.