רמי לוי סלולר

תוכן עניינים

מהפכת הסלולר שצפויה להתרחש כבר בתחילת שנת 2012 מכניסה אל התחום חברות חדשות שיחזרו אחר צרכני שלושת חברות הסלולר בישראל. המהפכה הגדולה אשר תביא שחקנים חדשים לתחום אמורה להשפיע בעיקר בתחום השירות והמחיר על התקשורת הסלולרית בישראל.

בין המפעילים הסלולריים החדשים רשת מירס אשר תגדיל את פעילותה בישראל וכן רשת חדשה בישראל "גולן טלקום" אשר מפעילה את רשת FREE בצרפת. שחקנן נוסף בתחום התקשורת הינו רמי לוי סלולר, אשר מוכר לכל בית ישראלי בשל שבירת מחירי מוצרי הצריכה ברשתו רמי לוי – שיווק השקמה. האם מבצע "עוף בשקל" יעשה קאמבק בעולם הSMS ושיחות הטלפון? יש למה לצפות.

מתחרים על המחיר לצרכן

חברת הסלולר של רמי לוי עתידה להתחיל את פעילותה כבר בתחילת שנת 2012 ולהציע תעריפי שיחה זולים במיוחד ללקוחותיה העומדים על 20-30 אגורות לדקת שיחה. הרשת תפעל במתכונת של מפעיל וירטואלי שישתמש על התשתית הקיימת של רשת פלאפון. החברה אמורה להפעיל כרטיסי שיחה המתאימים למכשירים שונים במתכונת של תשלום פר שיחה ובלא התחייבות במתכונת "לא דיברת לא שילמת".

פיילוט לשירות התחיל כבר בקרב עובדי רמי לוי שיווק השקמה. כל מי שירצה להתחבר אל הרשת החדשה יתנתק מהרשת הקיימת וירכוש סים של רמי לוי. פשטות, שקיפות ומחיר הם שלושת הפרמטרים ששמות רוב החברות החדשות וביניהן רמי לוי בהגעה אל לב הצרכן הישראלי שעייף מחברות הסלולר בשנים האחרונות.

המחירים של רמי לוי מציבים רף גבוה עבור החברות השונות. דקת שיחה תעלה במחיר קצה 20 אגורות ושליחת מסרון 15 אגורות בלבד. רכישת כרטיס סים של המפעיל החדש תעלה כ-30 ש"ח, עוד מציע רמי לוי מכשירים סלולאריים שונים במחירים נמוכים יחסית לטלפונים החכמים הנמכרים כיום בשוק ופריסה של עד 40 תשלומים על כל מכשיר.

אייפון, לא בבית ספרינו

על אף מגוון המכשירים שיציע רמי לוי דרך חברת פלאפון, לא ימכרו מכשירי אייפון אצל רמי לוי. הסדר הטריאופול אשר קיים בין חברת אפל לבין שלושת המפעילות בישראל (פלאפון, פרנטר וסלקום) לא מאפשר את מכירת זכויות המכירה של המכשירים אל חברות נוספות. בעתיד יוכל רמי לוי להיקשר ישירות אל חברת אפל אולם ידוע שחוזי מכירה על ידי ענקית הטכנולוגיה לא ניתנות בקלות לכל רשת סלולרית חדשה.

טלפונים חכמים אחרים של חברות שונות יוצעו למכירה ברשת של רמי לוי ויאפשרו להנות מכל האפליקציות והחוייה של טלפון חכם שאינו איפון.

פונים אל הצרכן הממוצע

כמו ברשתות השיווק של לוי, גם רשת הסלולר תכוון אל הצרכן הישראלי הממוצע. "לא אמכור חבילות דקות גדולות", מסביר רמי לוי. "למה למכור חבילה של אלף דקות? זה לא בריא לדבר אלף דקות בסלולרי. אצלי זה דיברת שילמת, לא דיברת לא שילמת והחשבונית תהיה פשוטה לקריאה".

גם לגבי מכשירי הסלולר מחזיק לוי בדעה דומה ומבטיח כי לא ימכרו ברשת שלו מכשירים יקרים. כמו כן לא תהיה התניה בין קניית מכשיר להתחייבות לשימוש ברשת.

התחרות אשר ייצרו השחקנים החדשים יביאו להפחתת מחירים שירגישו הצרכנים גם מצד החברות החדשות אולם גם מצד החברות הקיימות אשר לא יוותרו בקלות על לקוחותיהן. כל אחת מהרשתות החדשות תתפוס נישה מסויימת ותבקש להציג את הבידול והיחודיות שלה אל מול הלקוח, שהרי בישראל 2012 כל ילד מחזיק טלפון סלולרי.

רמי לוי ככל הנראה ימשיך את המתכונת המוכרת ברשתות השיווק שבבעלותו ויחזיק בתו המחיר והפנייה לצרכן הממוצע שמבקש לקבל מכשיר טוב במחיר טוב.