אפליקצית קח רכבת

תוכן עניינים

זהו אחד מאמצעי התחבורה המהירים ביותר, במיוחד בישראל עמוסת הפקקים. הבעיה היא שנסיעה ברכבת ישראל אינה תמיד דבר פשוט. לא פעם, נדרש להחליף מסלול באמצע הדרך, או להיערך מחדש במקרה של איחורים.

האם ניתן להקל על חווית הנסיעה באמצעות הטלפון החכם שלנו? התשובה לכך חיובית, אם שואלים את מפתחי אפליקצית "קח רכבת".

תכנון נסיעה

המטרה העיקרית של אפליקצית קח רכבת, אם כן, היא תכנון נסיעה באמצעות כלי תחבורה נפוץ זה. המשתמש מזין מוצא, יעד ותאריך נסיעה, ומקבל מולו את המסלול המהיר ביותר. באותו אופן, כאשר כדי להגיע ליעד מסוים נדרש ממנו להחליף רכבת, האפליקציה תציג גם זאת עבורו.

כל אלה מאפשרים לדעת, במידה רבה, את זמן הנסיעה הכולל. ממשק האפליקציה יציג את זמני ההמתנה, העצירות ואורך המסלול, והמשתמש יכול לעקוב אחרי זה.

עדכונים חיים

כל מי שנוסע ברכבת בישראל, יוכל להעיד על כך שלוחות הזמנים רחוקים מלהיות מדויקים, ותקלות או איחורים הם בגדר אפשרות. אפליקצית קח רכבת מנסה להקל על כך. ראשית, היא מעודכנת מול האתר הרשמי של רכבת ישראל, כך שכל שינוי בחל בו במסלולים או בלוחות הזמנים יתעדכן באופן מיידי באפליקציה. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי אין המדובר הוא באפליקציה רשמית של רכבת ישראל.

מעבר לכך, בגרסאות האחרונות של האפליקציה נוספה האפשרות של עדכונים חיים מצידם של נוסעי הרכבות.

באופן זה, ניתן לדווח (או להתעדכן) על איחורים או עיכובים מכל סוג. כמובן שאופציה זו מצריכה קהילה מהותית של משתמשים כדי שתתממש, וכרגע היעילות שלה רחוקה מלהיות מספקת. יש לציין כי על מנת לשלוח עדכונים נדרש להתחבר לאפליקציה, והדבר נעשה, נכון לעכשיו, באמצעות חשבון הפייסבוק בלבד.

מסלולי נסיעה מועדפים

צריכים להגיע כל בוקר לאוניברסיטה? העבודה שלכם נמצאת בעיר אחרת? קרוב לוודאי שתחזרו על אותו מסלול כמה וכמה פעמים. על מנת להקל על הנוסעים ה"כבדים", מאפשרת האפליקציה, בלחיצת כפתור, לשמור מסלולי נסיעה מועדפים, ולהציג אותם, בפשטות, בעת הצורך.

דברי הנוסעים

אפליקצית קח רכבת, הגם שיעילה לעיתים, רחוקה עדיין מלהיות מושלמת, והיא מאופיינת בממשק איטי ומסורבל באופן יחסי. כך, למשל, ניתן לציין לגנותה של האפליקציה את העובדה שהיא לא מציגה את רציפי הרכבת אליהם נדרש להגיע, דבר שפוגם במידה מסוימת בשימוש בה.

כמו כן, משתמשים מדווחים על מחסור בתחנות, או על מסלולי נסיעה שאינם מעודכנים בכל מאת האחוזים. תלונה אחרת נוגעת, תאמינו או לא, לעובדה שלא ניתן לחפש מסלולי נסיעה ליום הראשון בכל חודש. כל אלה מביאים לדירוג נמוך באופן יחסי של האפליקציה.

הדרך להורדת האפליקציה

אפליקצית קח רכבת פותחה על ידי נדב גרינברג, ויצאה לשוק האפליקציות בשלהי השנה הקודמת. מאז, נוספו לה מספר עדכונים- חלקם יעילים יותר, וחלקם פחות.

את האפליקציה ניתן להוריד, ללא כל תשלום, למכשירי אייפון. משקלה על גבי המכשיר כ-3 מגה בייט.

ראו גם:

האפליקציה הרשמית של רכבת ישראל