קורס טכנאי סלולר – עבודה בתחום הסלולר

תוכן עניינים

מהו טכנאי סלולר?

מכשירי הטלפון הסלולרי צברו פופולאריות עצומה בשנים האחרונות, עד כדי כך שכיום לכל אחד מאיתנו יש טלפון סלולרי. ככל שהזמן עובר, תופס המכשיר חלק הולך וגדל בחיינו ולעיתים ממש קשה לדמיין איך היו נראים החיים שלנו ללא הטלפון הנייד.

עם הגידול במספרם של מכשירי הטלפון הסלולארי בישראל, עלה גם הצורך במערכים תומכים למכשיר ועם הזמן אף נוסד בעקבות צורך זה  מקצוע חדש והוא – טכנאי הסלולר.

טכנאי סלולר הוא בעל מקצוע אשר קיבל הכשרה בתחזוקה ותיקון של מכשירים סלולאריים. בחלק מן המקרים הוא פועל מטעם רשתות הטלפונים הסלולריות (אורנג', סלקום, פלאפון, מירס) ובפעמים אחרות הוא עובד באופן פרטי.

על מנת ללמוד את המקצוע, נדרש מי שמעוניין להיות טכנאי סלולרי בעתיד, לעבור קורס טכנאי סלולר מקצועי מטעם בית ספר המקיים הכשרות מקצועיות. מכללות ובתי ספר פרטיים רבים, מציעים קורסים מן הסוג הזה ולאחר סיום  הקורס יוסמך הסטודנט למקצוע באופן רשמי ויוכל להתחיל בעבודתו.

מה מכיל קורס טכנאי סלולר?

קורס טכנאי סלולר מכיל את כל התכנים שיעזרו לטכנאי הסלולר לבצע את תפקידו. במסגרת הקורס, יעברו טכנאי הסלולר הדרכה מקיפה על מרכיבי התקשורת.

הקורסים נותנים דגשים לרמת המאקרו של שוק התקשורת. במסגרת זאת, יוסבר ללומדים אודות חברות הסלולר הגדולות – אורנג', סלקום ופלאפון – כיצד הן פועלות, הסברים על שיטת ה- GSM אותה הן מפעילות ועוד.

בנוסף, עובר הקורס גם על רמת המיקרו, כלומר הטלפון הסלולרי ברמת הרכיב הבודד – לחצני המכשיר, המסך, הסוללה, החיווט הפנימי וכדומה.

הקורסים משתנים, במיקוד שהם מציעים, בין מוסדות הלימוד השונים. אך באופן בסיסי ניתן ללמוד את הנושאים הבאים במהלך הקורס:

  • שוק התקשורת בישראל
  • יסודות האלקטרוניקה
  • פעילות גלי רדיו על כלל המרכיבים (שידור, קליטה וכו')
  • רשתות GSM ו- CDMA ומערכת UMTS (הדור הבא)
  • ביצוע הלחמות בטכנולוגיות שונות
  • הכרה של מגוון סוגי פלאפונים תוך כדי מתן דגש על פירוק, הרכבה ותיקון
  • הכרת ציוד הבדיקה המקובל
  • תוכנות נפוצות בסלולר

כמובן שקיימים נושאים רבים נוספים שנלמדים בקורסים, אך הנושאים הנ"ל מהווים נושאי הבסיס אותם תמצאו בכל קורס טכנאי סלולר בסיסי.

מתי מתקיימים הקורסים?

הקורסים משתנים בהתאם למוסד הלימודים, אך בדרך כלל ניתן למצוא מסלולי קורס שונים המציעים נוחות בכך שלא מתנגשים עם שעות העבודה. כך למשל, אחד ממסלולי הקורס המוצעים הוא מסלול ערב המציע מפגש בן 2-3 שעות מספר פעמים בשבוע בשעות הערב או לחילופין קורסים המוצעים בימי שישי.

מה נדרש בשביל להיות טכנאי?

אחד הדברים היפים בכך שמדובר בתחום יחסית חדש, הוא שאין דרישות מקדימות. מדובר בקורס מקצועי שכל אחד יכול לגשת ולבצע אותו ולאחר מכן להשתלב בתעשיית הסלולרי בישראל. עם זאת, מובן שישנן תכונות מסוימות שכדאי שיהיו לכם.

בין תכונות אלו ניתן למנות: זיקה טכנית בסיסית, שירותיות, ויכולת עבודה בלוחות זמן קצרים. אך, כאמור, תכונות אלו לא מהוות דרישות מקדימות וניתן לגשת לקורס טכנאי סלולר גם בלעדיהן.

ראו גם:

לימודי תיאוריה – אפליקציה