אפליקצית עליתי על טרמפ: מעכשיו מפסיקים להרים אצבע ומקלידים בסלולר!

תוכן עניינים

מקרה החטיפה של שלושת הנערים הישראליים בחבל יהודה ביוני 2014 הסתיים כטרגדיה גדולה. במשך שבועיים השאיפה היחידה של כולנו הייתה שהנערים ישובו לביתם בשלום, וזה לא קרה. מלבד בחינת מצב מחודש על הרקע הביטחוני במדינה, אי אפשר להתעלם מבעיה סבוכה שהיא כל הנושא של לקיחת הטרמפים ויש לחשוב על כל הדרכים שימנעו, אולי, את החטיפה הבאה.

מעבר למתן תשומת לב על קיום הוראות הבטיחות, ולא לעלות על טרמפים, אפליקציה חדשה מנסה לסייע במקרים בהם כן נעזרים בטרמפ, מקרים שעלולים, כפי שראינו, להוביל לחטיפה. המדובר הוא באפליקציית עליתי על טרמפ, אליה נתייחס כאן.

על האפליקציה

העיקרון של אפליקציית עליתי על טרמפ פשוט מאד, אך דומה כי בכוחה האמיתי לסייע במצבי חירום. האפליקציה, שפותחה על ידי טלי כהן ודביר לוי מחברת Codletech, מיועדת לשלוח את פרטי המיקום של המשתמש, כפי שהם נסקרים ב-GPS, ולהעביר אותם לכוחות הביטחון במקרה חירום.

מבחינה מעשית, כל שנדרש המשתמש, לאחר הגדרת מספר הטלפון שלו, הוא ללחוץ על כפתור "עליתי על טרמפ", במסך הראשי של האפליקציה. מרגע זה, תשמור האפליקציה את מיקום ה-GPS שלו מדי דקה, עד אשר יגיע ליעדו ויבטל את האפשרות הזו.

במקרה חירום, חלילה, יכול המשתמש לשלוח הודעת חירום, בהליך מהיר, אם כי לא המהיר ביותר שניתן להעלות על הדעת: כרגע נדרשים שלושה צעדים עד לשליחת ההודעה, אם כי נראה שבעתיד ההליך יכול לפשוט עוד יותר.

על כל פנים, מערכת החירום תשלח הודעת SMS, יחד עם קריאת מצוקה ומיקומו המדויק של המשתמש, לאנשי הקשר כפי שהם הוגדרו מראש, בשלב השימוש הראשוני באפליקציה. נוסח ההודעה קבוע, והוא מובן בזו הלשון: "עליתי על טרמפ ונקלעתי למצב חירום, הזעיקו משטרה! אני נמצא במיקום הבא:..", יחד עם השעה המדויקת של שליחת ההודעה.

המטרה, כמובן, היא שבמצבי חירום ניתן יהיה להתריע את הגורמים הרלוונטיים בעת חטיפה, ולקבל מידע משמעותי על מיקום הרכב, מידע שעשוי לעצור את החטיפה, ועקב כך גם להציל חיים.

התקווה הגדולה היא שבאפליקציה לא ייעשה שימוש שאינו ראוי – למשל, מתיחות ומעשי קונדס מכל סוג – מה שעלול לבטל את היתרונות המרכזיים שלה באופן מהותי.

איך מורידים את האפליקציה?

אפליקציית עליתי על טרמפ, כיאה למשימה החשובה שהיא באה למלא, ניתנת להורדה ללא כל תשלום. זוהי אינה אפליקציה מסחרית, כמובן, כך שלא תמצאו בה גם פרסומות מכל סוג. האפליקציה זמינה, נכון לעכשיו, עבור מכשירי אנדרואיד בלבד.

לטענת המפתחים, בשבועות הקרובים תצא גם גרסה ייעודית למכשירי אייפון. בעתיד הנראה לעין, מתכננים המפתחים להוציא אפליקציות דומות, שיסייעו במקרי חירום אחרים: תאונת דרכים, פציעה או אפילו אונס.

חשוב להדגיש, יחד עם זאת, שהאפליקציה אינה באה להחליף, כמובן, התנהגות אחראית. אסור, פשוט אסור, לקחת טרמפים מכל סוג.

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מקרי חירום, כפי שיעידו לא מעט אנשים, היא למנוע אותם מלכתחילה.