סקירת חנויות אפליקציות

תוכן עניינים

הגעתו לעולם של האייפון גרמה למהפכה בכל מה שקשור לעולם האפליקציות לטלפונים סלולרים חכמים. אם עד כה משתמשים לא היו מוכנים לשלם עבור אפליקציות למחשב או לטלפון הנייד, לפתע, הזמנים השתנו ושוק האפליקציות רועש, גועש ומתחדש.

האפסטור של אפל הצליח לגרום למשתמשים לשלם כסף עבור אפליקציות שימושיות למכשירים הניידים שלהם, ולאט לאט האפליקציות הפכו למצרך נדרש.

מאחר ואפל היא המובילה בתחום האפליקציות, החוזים שלה אל מול ספקיות הסלולר הם מחמירים במיוחד ולא מאפשרים רווחים מהאפליקציות שלהן, וזאת בניגוד לחברות אחרות.

אמנם האפסטור היא המובילה והגדולה מכולן בתחום חנויות האפליקציות לסלולר, אך קמו לה מתחרות לא מעטות המציאות אף הן את מרכולתן לשוק, לרוב החנויות האלה מחזיקות אפליקציות שאפל דחתה מהחנות שלה מסיבות כאלה ואחרות.

חנות האפליקציות GETJAR

זוהי חנות אפליקציות מובילה, השנייה בגודלה בעולם, בעלת למעלה מביליון הורדות כל חודש. החנות, שהתחילה כאתר קהילתי, איפשרה לגולשיה לחלוק ולהוריד אפליקציות לשם בדיקתן. עם הזמן החנות התפתחה, והיא אף מחזיקה היום אפליקציות של חברות מוכרות וממותגות. מרבית האפליקציות באתר הן חינמיות אך הן מגיעות עם תוספת של פירסום.

מפתחי אפליקציות יכולים להעלות את האפליקציות שלהן בצורה חופשית לאתר, ועל כן גם ההורדה של האפליקציות היא חופשית. הגישה של בעלי האתר היא גישה חופשית, ללא הגבלה ועל כן מאפשרת אפליקציות למגוון רחב של מכשירים סלולרים מתקדמים.

חנות האפליקציות HANDANGO

זוהי אחת מהחנויות הראשונות שהציע אפליקציות למשתמשים. לחנות יש היום בסביבות ה 140,000 קטגוריות שונות של אפליקציות, חלקן חינמיות וחלקן בתשלום.

החנות נמצאת בבעלות של חברת פוקטגיר, המחזיקה מספר חנויות אפליקציות לשימושים שונים ולמכשירים שונים.

חנות האפליקציות גוגל לאנדרואיד

גוגל, לא מוכנה להישאר מאחור, והיא פיתחה חנות אפליקציות למערכת אנדרואיד, ומקווה להיות האלטרנטיבה הגדולה לאפסטור של אפל. הגישה של גוגל היא גישה פתוחה, המאפשרת לכל מפתח אפליקציות להצטרף לחנות שלה. האפליקציה המובילה של החנות היא שירות הניווט שהיא מציעה לגולשיה. גוגל אף מצרפת לחנות שלה אפליקציות שלא התקבלו לחנות של אפל.

RIM למכשירי הבלקברי

כמו המותג, מרבית האפליקציות של הבלקברי פונות לקהל יעד עיסקי ומציאות אפליקציות בנושאי עסקים וכלכלה ומנצלות את המכשיר בצורה טובה במיוחד.  ישנן אפליקציות חינמיות, אך מרבית האפליקציות המוצאות בחנות הן יקרות, לעיתים פי 3 מבכל חנות אחרת.

Premire

החנות מציעה מגוון של אפליקציות המיועדות למכשירי iphone, ללא צורך בהתחברות או תוכנה מיוחדת. האפליקציות עוסקות בעיקר בתחומים של פנאי ובידור.

OVI של נוקיה

החנות מציעה מגוון פתרונות למשתמשי מגוון מכשירי נוקיה, חלק מהיישומים הם בחינם וחלקם בתשלום, ניתן לשלם באתר בכרטיס אשראי או דרך חשבון הטלפון. גם כאן הפרטים בחנות מחולקים לקטגוריות, חלקן משחקים וחלקם יישומים היכולים למצות בצורה טובה את מכשירי הטלפון החכמים של נוקיה.

חנות האפליקציות של YNET

YNET בשיתוף עם חברת GETAPP הקימו חנות אפליקציות להורדת אפליקציות ומשחקים למגוון רחב של טלפונים ניידים חכמים. החנות הוקמה מתוך כוונה להציע לציבור המשתמשים אפליקציות נגישות המדברות בצורה ישירה אל הצרכן הישראלי.

גם יצרניות המכשירים הסלולרים הקימו חנויות אפליקציות משלהן, כדוגמת נוקיה, בלקברי, LG ו SUMSUNG. כמו כן, גם החברות הסלולריות, כדוגמא אורנג, וודאפון ונוקיה מציעות אפליקציות להורדה מהאתרים שלהן.

בעוד שוק האפליקציות הולך וגודל, כך גם גדלות כמות ההיצע ומספר החנויות ברשת הוא רחב. בעתיד הקרוב תשיק גם חברת AMAZON חנות אפליקציות לניידים וגם חברות סלולריות נוספות נמצאות בשלבי פיתוח.