הרשתות החדשות: סלרן

תוכן עניינים

הרשתות החדשות: סלרן

במסגרת מהפכת התקשורת שצפויה להתרחש בקרוב בישראל, חברת סלרן (איתורן לשעבר) הינה אחת השחקניות. גורמים חדשים אמורים להביא אל עולם התקשורת הוזלה משמעותית של מחירי השיחות וכן מבטיחים פשטות ושירותיות ללקוחות. חברת סלרן כבר החלה בפיילוט וכלל לקוחותיה מסתובבים עם מכשירים של החברה.

בסוף דצמבר 2011 , או תחילת ינואר כבר יוכלו ליהנות גם הצרכנים הפרטיים משירותי החברה.  את חברת סלרן מנהל יחיאל בן שושן, אשר ניהל במשל שנים מפעיל וירטואלי של חברת AT&T בארצות הברית. כמו כן, ניהל בן שושן רשת סלולרית במונטנה, ולאחר מכירתה חזר לארץ והתחיל את פעילות סלרן. עם נסיון עשיר בתחום המפעילים הוירטואליים הציפיות גבוהות.

מהפכת תקשורת בפריפריה

כמו לכל אחת מהחברות החדשות, גם סלרן מפתחת את האסטרטגיה שלה לכניסה לשוק התקשורת הרווי והמדובר בישראל. סלרן מבטיחה לכבוש את הפריפריה. אחד מקהלי הנישה של חברת סלרן יהיו כל אותם תושבים אשר לא נהנים מחבילות עסקיות ומשלמים המון כסף על תקשורת סלולרית שלא כחלק מהסדרים והנחות הניתנות בעיקר לעובדי חברות גדולות באזור המרכז. יחיאל בן שושן  מנכ"ל החברה מסביר את הנושא, תוך סיפור המוכר לכולם: " אני כלקוח עסקי מקבל עסקה שכמפעיל וירטואלי לא אוכל להתחברות בה. ויש הרבה לקוחות בשדרות שלא נהנים מהעסקה הזאת. ולא רק זה, אלא שאת חלקם מתחמנים. אמא שלי בת 84 והיא מקבלת חשבונית של 300 שקל. על מה?"

אחת התפיסות המשמעותיות איתם מגיעים המפעילים הסלולרים החדשים וביניהם סלרן הינו ההפרדה בין מכשיר לשירות. בדומה ליתר שירותי התקשורת כמו הכבלים, הטלויזיה (המכשיר) נקנה לחוד והשירות (על ידי הוט או יס) ניתן בנפרד, כך צריך לעבוד גם תחום הסלולר לתפיסת חברת סלרן. המכשירים הניידים אינם העיקר, גולת הכותרת הוא תחום השירות ומחיר השיחות.

לאכול את העוגה ולהשאיר אותה לשחקנים הגדולים

בן שושן מציין כי המפעילים הוירטואליים (דוגמת רמי לוי וסלרן) צריכים לדעת ליהנות מהפירורים של העוגה ולהשאיר את המהלכים הגדולים לחברות הגדולות שנכנסות לתחום (גולן טלקום ומירס) לדבריו, ההשקעה המרובה בערבות למשרד התקשורת תהפוך את הרצון שלהם להשיג לקוחות לקריטי ותגרום להורדה משמעותית של המחירים. המקום של המפעילים הוירטואלים אינם כל הלקוחות אלא לקוחות הנישה עבורם הוזלה של דקת שיחה ל-30 אגורות הינה בשורה של ממש (אל מול לקוחות אחרים אשר נהנים ממחיר נמוך מזה כבר היום).

התחרות האמיתית במגרש המשחקים החדש שאמור להיווצר הינה בין המפעילים הוירטואלים דוגמת רמי לוי לבין סלרן. לשאלה האם תהיה יותר זול מרמי לוי עונה בן שושן : "אני חושב שרמי לוי מוכר במחיר עלות, ולדעתי עוד 3 חודשים הוא יעלה את המחיר. אני מאמין שאפשר להיות רווחי וזול".

שם המשחק: פשטות

רבים מהמפעילים החדשים מציינים כי שם המשחק מבחינתם הוא פשטות. חשבונית פשוטה וברורה אשר מדברת עם הציבור בגובה העיניים היא הישג נשגב אחרי ההסכמים והחשבוניות הבלתי מובנות אליהן רגיל הצרכן הישראלי בתחום הסלולר. בן שושן מבטיח חשבונית בת שורה אחת ותשלום פר שימוש בלא התחייבות. בפנייה לקהל הפריפריה אליו מכוונת סלרן אכן מדובר בבשורה חשובה ומשמעותית.

תושבי הפריפריה אשר לא נהנים מהתחרותיות שקיימת באזור המרכז ומשלמים על מוצרי צריכה ושירותים בסיסיים לעיתים סכומים גבוהים בהרבה מתושבי המרכז אכן יוכלו לקבל שירות פשוט ברור ובעיקר זול יותר עקב התחרות המתגברת הצפויה בעולם התקשורת בשנה הקרובה.