מכשיר סלולרי מיד שנייה

תוכן עניינים

כיצד רוכשים או מוכרים טלפון סלולרי יד שניה?

במאמר זה נעסוק באפשרות לרכוש סלולרי יד שניה, כלומר, מכשיר טלפון סלולרי שכבר היה בשימוש ואותו ניתן לרכוש מבעליו הקודמים, או מחנות לממכר חפצי יד שניה. במאמר נסקור את היתרונות של רכישת מכשיר סלולרי יד שניה, נדבר בהרחבה על הנקודות שחשוב להיות ערים להם בשעה שרוכשים מכשיר כזה ונבחן את הפעולות שיש לעשות לאחר הרכישה, על מנת להבטיח כי המכשיר יהיה רשום על שם בעליו החדשים.

כיום ישנו היצע אדיר של מכשירים סלולריים מיד שניה ולמעשה קל מאוד לרכוש סלולרי אשר אינו חדש לגמרי. עם זאת, קשה יותר למכור מכשיר משומש, בעיקר בשל התחרות הרבה וההיצע הגדול.

צרכנים רבים של חברות סלולר מחליפים את מכשיר הטלפון הסלולרי שלהם כל מספר חודשים ואת הישן מוכרים בשווקים ההומים של מכירות יד שניה. ניתן לרכוש טלפון סלולרי יד שניה בכל אתר המוכר מוצרים משומשים, וכן בחנויות מסויימות המתמחות במכירות של חפצי יד שניה.

היתרונות ברכישת סלולרי יד שניה

רובינו משלמים עבור מכשיר סלולרי שרכשנו מחברת הסלולר בתשלומים קטנים הנמשכים, ברוב המקרים, על פני שלושים ושישה חודשים. בחישוב פשוט, תשלום של 30 ש"ח לתקופת זמן שכזו, מגיע בסוף התקופה ל- 1080 ש"ח, סכום לא מבוטל.

מרבית צרכני הסלולר מואסים במכשיר שלהם לאחר תקופה קצרה, ומבקשים להחליפו. מסיבה זו, רצוי להשקיע פחות כסף ברכישת מכשיר נייד ואם מתאפשר – למכור אותו לאחר גמר השימוש, כדי להפחית בהוצאות עליו.

מה חשוב לבחון כאשר רוכשים טלפון סלולרי יד שניה?

אם החלטתם שאתם מעוניינים במכשיר טלפון סלולרי מיד שניה, כדאי שתשקלו את הנקודות הבאות:
יש להשוות את מחיר הסלולרי יד שניה שאתם רוצים לרכוש למחירו של סלולרי, בחישוב של צבירת סך כל התשלומים (התשלומים לחודש כפול מספר החודשים לתשלום). על אף כי התשלומים עבור מכשיר סלולרי חדש נראים נמוכים באופן חודשי, יש לזכור כי הם נמשכים על פני חודשים רבים.

ניתון נוסף שחשוב לדעת הוא מה גילה של הסוללה וכמה זמן היא היתה בשימוש. סוללה של מכשיר סלולרי, הינה אחד האביזרים המתכלים ביותר במכשיר. משום כך, כדאי לדעת או לברר לכמה זמן מספיקה הסוללה במכשיר וכמה תעלה סוללה חדשה במידה ובקרוב תידרשו להחליף את הסוללה בסלולרי יד שניה שלך.

חשוב מאוד לבחון את איכות המסך ולבדוק שאין קלקולים בו. מסכי ה- LCD (המקובלים כיום עבור טלפונים סלולריים) עשויים לסבול מנזקי שמש, רטיבות, או נפילות וקל מאוד לבדוק שהמסך אכן תקין. בשל כך, יש לבדוק את המכשיר בזמן שהוא פועל כדי לוודא שהמסך מתפקד כרצוי. נוסף לכך, בכדי לוודא שהוא עובד יש להשתדל להפעיל את הטלפון ולבחון את המסך כאשר הוא מציג תמונות שונות.

מומלץ לוודא כי ממשק המשתמש של הסלולרי יד שניה שאתם מתכוונים לרכוש – נוח לכם. למשל, אם אתם מתעתדים לרכוש סלולרי יד שניה עבור אדםעם קשיי ראייה כדאי שתוודאו שהכפתורים גדולים ונוחים וכי התצוגה ברורה. אם אתם רגילים למכשירי טלפון של נוקיה, כדאי לחפש מכשיר יד שניה של נוקיה, או לברר מבעוד מועד אם ממשק המשתמש של טלפון אחר שברצונך לרכוש – אכן יהיה נוח עבורך.

העברת בעלות עבור סלולרי יד שניה

כיום מרבית חברות הסלולר תומכות בכרטיס סים. במידה והסלולרי שאתה מעוניין לרכוש תומך אף הוא באפשרות מתאימה, הרי שתוכל להכניס אליו את מכשיר הסים החדש וליהנות מיד משימוש מלא בו. (כל הזיכרונות שלך יעברו אל הנייד החדש בן רגע).

גם אם העברת את כרטיס הסים שלך אל הסלולרי החדש, יש לרשום בעלות על מכשיר היד שניה שרכשת באופן מסודר ובעזרת טפסים שתוכל כל חברת סלולר לספק. מרבית החברות מאפשרות להוריד בקלות את הטפסים מאתר האינטרנט שלהן.

ראו גם:

אופציות למכירת מכשייר הנייד