סלולרי בתלת מימד

תוכן עניינים

תלת מימד הוא הדבר הלוהט כרגע בשוק הטכנולוגיה, הפקת סרטי קולנוע בתלת מימד הביאה להתפתחות רבה ומהירה של התחום כמעט בכל היבט של טכנולוגיות בידור.

כיום כל החברות המובילות עובדות על פיתוח מסכי טלוויזיה בתלת מימד, מופקים יותר ויותר סרטי תלת מימד ולאחרונה ענקית האלקטרוניקה מיפן, חברת שארפ, הודיעה כי היא מפתחת מכשיר סלולרי בעל יכולות תלת מימד, וללא שימוש במשקפיים מיוחדים.

טלפון סלולרי עם תלת מימד בתפוצה כלל עולמית ייצור שינוי של ממש בשוק המכשירים ואם הפיתוח יהיה מוצלח סביר להניח שנראה עוד מכשירים סלולריים בתלת מימד כאלו יוצאים לשוק ופיתוח טכנולוגי מואץ.

סלולרי תלת מימדי של אחד היצרנים החשובים בעולם

חברת שארפ, שהודיעה על פיתוח אב טיפוס של סלולרי בתלת מימד, היא בין יצרניות האלקטרוניקה הגדולות והחשובות בעולם, מדובר על חברת ענק שמייצרת עבור המותג שלה מכשירים וציוד רב וכן משמשת כקבלן משנה ויצרן של מגוון רכיבים ומוצרים עבור חברות אחרות מכל העולם.

שארפ היא החברה שהביאה לעולם את בשורת תנור המיקרוגל והיא בהחלט בעלת יכולות לספק מוצר איכותי בתחום חדש ובלתי ידוע כמו טלפונים סלולריים בעלי יכולות תלת מימד.

אב הטיפוס של שארפ אינו הסלולרי הראשון בעל מסך תלת מימד, החברות היטאצ'י וסמסונג יצאו עם מכשירים בעלי יכולות תלת מימד אך אלו שווקו רק לשווקים של יפן ודרום קוריאה, בהתאמה, ולא לכלל העולם.

ההבדל הוא ששארפ מפתחים מכשיר אוניברסאלי שעל פי טענותיהם ייצא לשיווק בכל שווקי העולם ולא יוגבל רק לשוק האסייתי שמתאפיין במכשירים חדשים שלא מגיעים למערב.

פיתוח של סלולרי בתלת מימד להפצה בינלאומית על ידי שארפ מגיע לאחר השקת מכשיר סלולארי ראשון עם מצלמת וידאו באיכות HD וקונסולת המשחקים הניידת של נינטנדו בעלת מסך תלת מימדי.

הטלפון ששארפ מפתחת יהיה טלפון חכם (סמארטפון) עם מסך מיוחד בטכנולוגיה שנקראת אוטוסטריאוסקופיה, הטכנולוגיה של המסך אמורה לספק לצרכנים את הסלולרי הראשון מחוץ ליפן וקוריאה בעל מסך תלת מימד וגם כזה שאין בו צורך להרכיב משקפיים מיוחדות על מנת ליהנות מיכולות תלת מימד – כפי שנהוג במסכי תלת מימד של בתי קולנוע למשל.

המהלך מגיע לאחר ניסיון כושל של חברה ומוצר אחרים בארה"ב, "הקין", מוצר שלא סיפק את התוצאות ולא הגיע לייצור המוני.

סלולרי בתלת מימד – הטכנולוגיה מאחורי הטלפון

השיטה בה יעבוד הטלפון הסלולרי של שארפ נעזרת במה שנקרא מחסום הפרלאקס, מצב בו תמונה שונה מוקרנת לכל עין על גבי אותו מסך והוא שיוצר את המראה התלת מימדי.

חסרונה של שיטה זו, הוא בכך שעד כה על מנת לקבל תמונת תלת מימד איכותית וברורה הצופה היה צריך להיות במרחק ספציפי מהמסך וכן לצפות בו רק מזווית מסוימת שאפשרה את האפקט.

צופים אחרים שלא עמדו בהגבלות המרחק או הזווית ראו פשוט תמונה מטושטשת, אך עובדה זו יכולה להיחשב כיתרון במקרה של סלולרי בתלת מימד כי אנשים שנמצאים ליד המשתמש לא ייראו על מה הוא מסתכל בטלפון האישי שלו.

המכשיר התלת מימדי של שארפ יציע גם יכולות של שיחת וידאו בתלת מימד, בעזרת מצלמה סלולרית מיוחדת שעושה שימוש בשתי עדשות, כמובן שגם לצד השני בשיחה כזו צריך להיות מכשיר שתומך בטכנולוגיה. גודלו של המסך בטלפון התלת מימד צפוי להיות כ-3.4 אינץ'.

כעת נותר לחכות ולראות האם הפיתוח יצליח והאם הטלפון יציג יכולות משמעותיות שיהפכו אותו ליותר מסתם גימיק נחמד ולטלפון מתקדם ונחשק באמת.