אפליקצית משו"ב תלמידים והורים

תוכן עניינים

משובבשנים האחרונות, חווית הלימוד בבתי הספר השונים השתנתה בעשרות מונים. הטכנולוגיה החלה לקחת חלק מרכזי, וזאת עבור כל אחד מהשחקנים בשדה משחק זה. אחת המערכות החשובות ביותר, בהקשר הזה, היא מערכת משו'ב ("מיידיות, שקיפות ובקרה"), שמתאימה את עצמה כעת גם לעידן הסלולארי.

אנחנו נתייחס כאן לאפליקצית משו'ב תלמידים והורים, אשר יצאה לשוק האפליקציות לפני כחודש. כפי שנראה מיד, היא כוללת בתוכה שורה של שירותים מקוונים, שיכולים לסייע במידה רבה להתנהלות התלמיד – הן בבית הספר, והן בין השיעורים.

מה מאפשרת האפליקציה?

בתי ספר רבים כיום בישראל מבוססים על מערכת המשו'ב. מערכת משו'ב לתלמידים והורים, כפי שבא לידי ביטוי גם באפליקציה, מצריכה כניסה באמצעות פרטי האישיים של התלמיד. במקרה הזה, מדובר על תעודת זהות, שם בית הספר, שנת לימוד וסיסמא. הסיסמא היא חיצונית לאפליקציה, כמובן, והיא ניתנת על ידי מחנך הכיתה.

לאחר הכניסה, יכול התלמיד (או הוריו) להתעדכן, בין השאר, בציונים – של מבחני פנימיים של בית הספר, בגרויות וכן הלאה.

בנוסף, כולל העמוד האישי באפליקציה מידע על אירועים משמעתיים שונים בהם מעורב התלמיד, וכן את מערכת השעות שלו. בהתבסס על השעה המוגדרת בטלפון החכם, יכול ההורה לדעת באיזה שיעור נמצא תלמידו בשעה נתונה.

אגף חשוב אחר שניתן למצוא באפליקציה הוא אלפון תלמידים, בו ניתן למצוא פירוט על כל אחד מהתלמידים בשיעור או בכיתה מסוימת. בלחיצת כפתור, יכול התלמיד גם להתחבר למערכת הלמידה המקוונת Moodle, בה מופיעים, בהתאם לשיעור נבחר, חומרי לימוד, שיעורי בית וכן הלאה.

שלל אפשרויות תקשורת

אחד היתרונות המרכזיים של מערכת משו'ב נוגע כבר ליחסים שבין הגורמים השונים הלוקחים חלק במלאכת התלמיד. האפליקציה כוללת למעשה תיבת דואר אישית, באמצעותה יכול התלמיד להתכתב עם תלמידים אחרים, מורים וכן הלאה.

ממשק זה נחשב לפשוט בכל קנה מידה, וכולל ארבע לשוניות: דואר נכנס, דואר יוצא, דואר שלא נקרא ודואר שנמחק. כתיבת הודעה חדשה, בהמשך לכך, נעשית בלחיצת כפתור.

תגובות המשתמשים

עד כה, זוכה אפליקצית משו'ב תלמידים והורים לביקורות חיוביות לאופן יחסי, והיא מדורגת במקום גבוה בטבלאות ההורדה השונות, בעיקר בקטגוריית החינוך.

עיקר יתרונותיה, כפי שבאים לידי ביטוי על ידי המשתמשים, נוגעים לממשק הנוח, המהיר והידידותי למשתמש, כמו גם לעובדה שהיא הופכת את חיי התלמיד לפשוטים הרבה יותר.

אין ספק כי ניתן לשפר את האפליקציה, הנמצאת כעת בגרסאות ראשוניות יחסית. כך, למשל, ברור כי הודעות Push, הכוללות מידע על ציונים חדשים שמתקבלים במערכת של התלמיד, היו יכולות לסייע ללא מעט משתמשים. ייתכן מאד כי אלה ייכללו בעדכונים הבאים של האפליקציה.

איך מורידים את האפליקציה?

אפליקצית משו'ב תלמידים והורים ניתנת להורדה ללא כל תשלום, אם כי מראש יכולים להשתמש בה רק כאלה שבתי הספר שלהם מבוססים עליה באופן מובהק. האפליקציה זמינה עבור מכשירי אייפון ואנדרואיד כאחד.

משקל האפליקציה על גבי המכשיר עומד על כ-6 מגה בייט.