מצלמת וידאו בסלולרי

תוכן עניינים

עולם הסרטונים הסלולרי – מה אנחנו באמת צריכים?

צילום וידיאו בטלפון הסלולרי מאפשר לנו כיום לצלם סרטונים ארוכים יחסית ובאיכות צפייה לא רעה בכלל. אמנם, בניגוד לאיכות צילום הסטילס, שמצליח לדגדג את האיכות של מצלמות ה"פוקט", לא ניתן להשוות בין איכות הצילום והפונקציות של מצלמת וידיאו מקצועית לבין זו של מכשיר סלולרי, אבל למרות זאת איכות מצלמת הוידיאו הסלולרי צריכה להיות שיקול בבחירת המכשיר, שכן היתרון המשמעותי ביותר של המכשיר הנייד הוא המימדים הקטנים והזמינות שלו.

רבים מתצלומי החדשות החשובים בשנים האחרונות נעשות על ידי מצלמות סלולריות. יתרון גדול של המכשירים הניידים הוא כמובן המימדים הקטנים יחסית. במקרים כאלה ניתן לצלם בזוויות ייחודיות וממקומות קטנים ודחוסים (כמו מעל קהל אנשים בהופעה או מגרש כדורגל).

עבור מי שאוהב לנצל את המצלמה הסלולרית חשוב להיות מעודכן לגבי התכונות והפונקציות של הדגמים החדשים המאפשרים כיום צילום ברמה גבוהה (ניתן למצוא מצלמות באיכות HD) יותר מאשר בעבר עם כרטיסי זיכרון גדולים יותר מבעבר.

מה באמת חשוב עבור צילום וידאו בטלפון הסלולרי

מצלמה סלולרית היא מרכיב קבוע בטלפונים הניידים וכמעט כל מכשיר שנבחר יהיה בעל אופציית צילום וידיאו כלשהי. עבור כל מי שמתייחס לצילום הסלולרי כשעשוע בלבד ולא כצורך מקצועי, ההבדלים בין המכשירים השונים הם בעיקר באיכות הצילום, כלומר הרזולוציה וכמות המגה פיקסל וגדול כרטיס הזיכרון.

איכות צילום הוידיאו נקבעת על פי רזולוציית התמונה וכמות המגה פיקסל שבה. אחד ההבדלים המרכזיים בין מצלמות וידיאו סלולריות, מצלמות סטילס בעלות אפשרות צילום וידיאו ומצלמות וידיאו מקצועיות, היא איכות התמונה. במכשיר בעל פחות מ-3 מגה פיקסל איכות התמונה תהיה ירודה ומטושטשת ולא תאפשר כמעט בכלל צילום לטווחים ארוכים.

מצלמות בעלות 3-5 מגה פיקסל מאפשרות צילום באיכות גבוהה יותר ומשפרות באופן משמעותי את איכות הצפייה. מרבית המכשירים הניידים שיוצאים כיום לשוק מאפשרים איכות צפייה כזו ולמי שחשובה איכות הצילום יש להקפיד ולקנות מצלמות עם לא פחות מ-3.2 מגה פיקסל.

גולת הכותרת של איכות התמונה הן המצלמות המציעות 8 ואפילו 12 מגה פיקסל. איכות תמונה כזו משתווה במקרים מסוימים אפילו לסרטוני הוידיאו של מצלמות ה"פוקט" הישנות יותר.

גודל המסך עשוי להיות שיקול משמעותי מאוד ברכישת פלאפונים, גם מבלי להתייחס לאופציית הצילום. אולם עבור צילום הוידיאו גודל המסך עשוי להיות מרכיב שיהפוך את הצילום לנוח ויעיל יותר, זאת בשל איכות הצילום הנמוכה יחסית ברוב המכשירים ובגלל, שאפשרויות הזום הן לרוב מוגבלות או לא קיימות. לפיכך גודל המכשיר עשוי לסייע לנו מאוד הן בצילום איכותי והן בצפייה נוספת לאחר הצילום.

כמה זיכרון צריך?

מרבית המכשירים הסלולריים לא מאפשרים צילום של יותר מחצי שעה, במקרה הטוב. אולם כיום ניתן להרחיב את הזיכרון או לקנות כרטיסי זיכרון נוספים, בדיוק כמו במצלמה רגילה. כך ניתן להאריך באופן משמעותי את זמן הצילום.

במכשירים רבים שקיימים כיום בשוק ישנה כמות זיכרון מינימאלית יחסית, של כמה מאות ג'יגה בייט, לכן מי שמתכוון לצלם כמות משמעותית יותר של תמונות וסרטים, צריך לבדוק שהזיכרון מגיע למספר ג'יגה בייטים, או שהוא מכיל אפשרות הרחבה או החלפה של הכרטיס. (קיים אצל מרבית המכשירים החדשים).

אפשרות נוספת היא קניית כרטיס זיכרון נוסף, הכרטיסים מאפשרים הוספת כמות זיכרון של גיגה בייטים בודדים ומאריכים את זמן הצילום בעשרות דקות.

אופציה חשובה נוספת היא כמובן האפשרות לשלוח תמונות ולחלוק אותן עם חברים וקרובי משפחה.