אפליקצית מצא את ההבדל

תוכן עניינים

כולנו גדלנו על החידות הויזואליות, שתכליתן מציאת מספר מסוים של הבדלים בין תמונות שנראות, במבט ראשון, זהות. דומה כי חידות אלה לא השלימו את המעבר לעידן הטכנולוגי, כך שכיום ניתן למצוא אותן, בעיקרו של דבר, בעיתונים המודפסים בלבד.

אפליקציה בשם "מצא את ההבדל", שפותחה על ידי אבי טפירו מנסה לשנות את התמונה הזו. האם היא אכן מצליחה בכך?

קווים לדמותה של האפליקציה

הרעיון הבסיסי העומד מאחורי אפליקצית מצא את ההבדל, מעצם שמו, לא זקוק להבהרה נוספת. כשמתבוננים על היישום שלו בפועל, ניתן לעמוד על מספר מאפיינים מרכזיים.

משחק זה מכיל בתוכו עשרות שלבים, בדרגת קושי עולה: בכל שלב מוצגות שתי תמונות, ביניהן חמישה הבדלים. את ההבדלים שנמצאו, לכאורה או שלא, יש לסמן בלחיצת אצבע על האזור המתאים במסך, כשבכל שלב יש עשר נסיונות לעשות כן. כשלא מצליחים בניחוש, המשחק יחזור לנקודת ההתחלה שלו.

המטרה במשחק היא להגיע לשלבים מאוחרים ככל האפשר, ולצבור כמה שיותר נקודות. זיהוי מהיר של ההבדלים יביא לצבירת כמות נקודות גבוהה. את התוצאות המצטברות ניתן להשוות לאלה של החברים או משתמשים אחרים, בין השאר באמצעות ממשק ה-Game Center של מכשירי אפל.

חשיבותה של עזרה

יש לציין לזכותה של אפליקצית מצא את ההבדלים כי היא בהחלט מאתגרת, בעיקר ככל שמתקדמים בשלבים. אם התרגלתם לאותם ציורים פשוטים בעיתונים, בהם ההבדלים ברורים, כאן התמונות מובאות באיכות גבוהה מאד, וההבדלים עשויים להיות קטנים: עדיין, ריכוז והתבוננות מושכלת תאפשר לפתור את מרבית החידות.

היות ומדובר במסכי טלפון חכם, שנוטים להיות קטנים באופן יחסי, ההמלצה שלנו היא שלא להשקיע דקות ארוכות באפליקציה ללא מתן מנוחה, אפילו של מספר שניות, לעין.

יחד עם כל היתרונות של הטלפונים החכמים, יש להם חיסרון מרכזי אחד: שימוש ממושך בהם מאמץ את העין, ועלול לפגוע בראיה.

על מנת להפוך את מלאכת הזיהוי למעט פשוטה יותר, מציעה אפליקצית מצא את ההבדל אפשרות להשתמש בעזרה, שתביא לגילוי של אחד ההבדלים שבין התמונות. נקודת ההתחלה של המשחק היא עם חמש עזרות מהסוג הזה, כשכל מעבר של חמישה שלבים יאפשר קבלת עזרה נוספת. כמובן שניתן לנצל את הנקודות שנצברות במשחק, כנהוג בעולם האפליקציות, לרכישת אותן עזרות.

איך מורידים את האפליקציה?

מאז יציאתה של אפליקצית מצא את ההבדל, היא זכתה לביקורות חיוביות באופן יחסי. המשתמשים מדווחים על משחק מהנה, וכזה שיש לו גם ערך נוסטלגי לא מבוטל עבורם.

אפליקצית מצא את ההבדל זמינה, נכון לעכשיו, למכשירי אייפון בלבד, ולא ברור האם ומתי תצא גם גרסה ייעודית למכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד.

הורדת האפליקציה אינה כרוכה בתשלום, אך הדבר כרוך ב"מחיר" של צפייה בפרסומות שונות המופיעות במהלך השימוש בה.

משקל האפליקציה על גבי המכשיר עומד על כ-29 מגה בייט.