מערכת הפעלה Meego

תוכן עניינים

רבות כבר נאמר ונכתב על המצב שאליו נקלעה ענקית הסלולאר הפינית נוקיה והעובדה שהיא לא השכילה להבין את כיוון השוק עם השקת מכשירים חדשניים ונחשקים, בעיקר האייפון של אפל ומכשירים בעלי מערכת ההפעלה המוצלחת של גוגל – האנדרואיד.

אין ספק כי נוקיה נמצאת במצב לא פשוט והיא מאבדת נתחי שוק בכל העולם, עדיין מדובר על יצרנית הטלפונים הסלולאריים הגדולה בעולם אך מעמד זה נמצא כיום בסכנה מוחשית כפי שמעולם לא היה.

כחלק ממגוון מאמצים לשפר את מצבה ואת תוצאותיה הכלכליות נוקיה יצרה מערכת הפעלה חדשה שאמורה לרענן משמעותית את מכשיריה ובעיקר את הטלפונים החכמים שלה.

מערכת הפעלה MeeGo – מערכת ההפעלה הסלולארית החדשה של נוקיה ואינטל

בתערוכה הסלולארית העולמית המובילה בברצלונה שנערכה בינואר 2010 נוקיה הכריזה על מערכת הפעלה חדשה שהיא מפתחת בשיתוף פעולה עם ענקית האלקטרוניקה אינטל, מערכת ההפעלה MeeGo מהווה שילוב של שתי מערכות הפעלה סלולאריות של החברות – מובלין של אינטל ו- Maemo של נוקיה. המערכת אמורה לשמש עבור טלפונים, מחשבים ניידים, טאבלטים, מסכי טלוויזיה ועוד.

מערכת קוד פתוח מבוססת לינוקס

MeeGo היא מערכת שנועדה בראש ובראשונה להיות מערכת של סמארטפונים, אותם טלפונים חכמים ורבי יכולות שכובשים את השוק בכל העולם, בכך מנסה נוקיה להשיב מלחמה בחזית המשמעותית ביותר מול אפל ויצרניות הסלולאר שעובדות עם מערכת ההפעלה אנדרואיד.

מערכת MeeGo היא מערכת קוד פתוח, בדומה לאנדרואיד, ובכך מדובר על שינוי משמעותי עבור נוקיה. מפתחים חיצוניים ויצרניות טלפונים יוכלו להכניס שינויים ושיפורים למערכת ההפעלה MeeGo, בנוסף, המערכת היא מערכת מבוססת לינוקס ובכך היא זוכה לציפיות גדולות מצד קהילת המפתחים ואנשי המקצוע בעולם.

המחליפה של מערכת הסימביאן המיושנת

ה- MeeGo מיועדת להיות המחליפה המרכזית של מערכת ההפעלה המוכרת, המוצלחת אך המיושנת מאוד של נוקיה, בעיקר לעומת מערכת האייפון והאנדרואיד – מערכת הסימביאן. החזון של נוקיה ואינטל הוא שמערכת ה- MeeGo תכבוש את אהדת הקהל ותעלה את מכירות נוקיה לגבהים שהיו לפני השקת האייפון.

המכשיר הראשון שצפוי לפעול תחת מערכת ההפעלה MeeGo הוא ה-N9, טלפון חכם מתקדם שיושק לקראת תחילת 2011.

מראה אטרקטיבי וממשק אינטואיטיבי איכותי

בגלל העובדה שמערכת ההפעלה MeeGo היה מערכת קוד פתוח מבוססת לינוקס אז היא תראה שונה בין מכשירים שונים שיריצו אותה, כל חברה, סלולארית או של ציוד אלקטרוני אחר, שתבחר להשתמש במערכת ה-  MeeGo תוכל לעצב את הממשק שלה בצורה מעט שונה.

מהדלפות של מכשיר ה- N9 שאמור להריץ את המערכת וממחשבי לוח (טאבלטים) שגם אמורים לפעול תחת המערכת היא בהחלט נראית שיפור משמעותי למערכות הקיימות של נוקיה.

ה- MeeGo תהיה אטרקטיבית יותר מבחינה ויזואלית, הממשק יהיה אינטואיטיבי בהרבה לעומת מערכת הסימביאן המיושנת, המערכת מאפשרת יכולות תלת מימד מרשימות ועוד מאפיינים רבים שאמורים להפוך אותה למתחרה רצינית ומשמעותית למערכות המכשירים החכמים האחרות בשוק.

מאפיינים של מערכת MeeGo

  • שיפור ביצועים והוספת יכולות שמאפשרות יכולות חישוב חזקות מאוד ויכולות גרפיות מעולות להרצת אפליקציות ותוכנות מורכבות וכבדות בקלות.
  •  שיפור משמעותי לחוויית הגלישה באינטרנט עם טלפונים ומכשירים בעלי מערכת ההפעלה.
  • נוחה לשימוש וידידותית מאוד למשתמש, מערכת גמישה וחזקה מאוד.
  • פרויקט קוד פתוח שמנוהל בשיתוף עם קרן לינוקס – גמישות מלאה למפתחים וחברות חיצוניות.
  • תמיכה במסכי מגע, ריבוי משימות, שידור וצילום HD.

אין ספק כי שוק הסלולאר מתקדם לכיוון של מכשירים משוכללים ובעלי יכולות רבות וחזקות יותר, מבחינת נוקיה, היא חייבת להצליח עם מערכת ההפעלה החדשה MeeGo לשפר את מעמדה בציבור.