אפליקצית מילון אבן שושן

תוכן עניינים

היום, כשאנחנו מחפשים מידע על אדם, מאורע, תופעה או מונח מסוים, המקום הראשון בו אנחנו בוחרים הוא האינטרנט (או ויקיפדיה, במקרים מסוימים).

קל מאד לשכוח שפעם, המקום הראשון בו חיפשנו הסבר על פירושן של מילים מסוימות היה המילון – כולנו גדלנו על מילון אבן שושן.

אפליקצית מילון אבן שושן מנסה להעביר את הכרכים עבי הקרס לעידן הדיגיטלי, ולשמש מילון מקיף לכל דבר ועניין. הנה כל מה שעליכם לדעת על האפליקציה.

אוצר מילים בהישג ידך

אפליקצית מילון אבן שושן פותחה מזה מספר שנים על ידי Tapuz People Ltd. היא מגדירה עצמה כאוצר המילים החדש, המעודכן והמקיף ביותר של העברית, על סוגיה. זוהי העברית העכשווית, כמובן, אך גם עברית מתקופות שונות בהיסטוריה של העם היהודי, לרבות המקרא, המשנה או המדרשים.

בנוסף על כך, המילון נועד להכניס לתוכו מונחים מתחומים ספציפיים, דוגמת ספרות, מדעים או תקשורת. כמיטב המסורת, המילון מכיל בתוכו גם ניבים ואמירות עבריות, כמו גם ביטויים או מילים מלעז, שהשתרשו בתרבות הישראלית.

המדובר הוא באפליקציה בסיסית במיוחד, הכוללת בתוכה עשרות אלפי ערכים (מנוקדים), עם הסבר תמציתי לגבי הפירושים של כל אחד מהם. האפליקציה מאפשרת לחפש מונחים באופן שמי, אך גם לצפות ברשימת כל המונחים תחת אות מסוימת.

לשונית אחרת, המיודעת למרחיקי הלכת שרוצים להעמיק את ידיעותיהם בשפה העברית ללא מטרה מסוימת, מאפשרת לצפות בפירושים באופן אקראי. מכאן עולה יתרון משמעותי של האפליקציה, והוא נוגע לכך שבניגוד למילונים המודפסים עליהם גדלנו, האפליקציה הנוכחית בהחלט מתאימה עצמה לאוצר המילים של העת הנוכחית.

אין זה מקרה שבתמונות הרשמיות שמציגות את האפליקציה, הערך שנבחר לצורך ההדגמה הוא, באופן אירוני, "אפליקציה".

האם כדאי להוריד את האפליקציה?

אחת השאלות המרכזיות שעולות ביחס לאפליקצית מילון אבן שושן נוגעת לשימושיות שלה, בעידן בו האינטרנט הוא מקור המידע העשיר ביותר שעומד לרשותנו.

התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית: יש אנשים שיטענו שהאפליקציה הופכת את החיים לפשוטים, בעוד אחרים יתבוננו עליה כבזבוז זמן, או כסף, של ממש.

ואם כבר בעניין התשלום עסקינן, לא ניתן שלא להתייחס לכך שהורדת האפליקציה כרוכה בתשלום של 10.90 ש'ח (Appstore) או 16.5 ש'ח (Google Play) – תשלום שיש רבים שחושבים שהוא מופרז, על רקע השימושיות המוגבלת של האפליקציה.

בנוסף על כך, האפליקציה מחייבת חיבור לאינטרנט לצורך פעילותה, מה שעשוי להיות כרוך בהוצאות נוספות, ומעלה שאלות משמעותיות, שוב, על היעילות שלה על רקע האלטרנטיבה של חיפוש המילים הרלוונטיות במנוע החיפוש האינטרנטי.

הדבר בא לידי ביטוי בדירוג המשתמשים את האפליקציה, שרחוק מלהיות מרשים: ב-Appstore, למשל, הדירוג עומד נכון לעכשיו על שני כוכבים מתוך חמישה.

המעוניינים להוריד את האפליקציה, שזמינה כאמור למכשירי אייפון ואנדרואיד כאחד, צריכים לוודא כי בטלפון החכם שלהם יש נפח זעום של כ-300 קילובייט בלבד.

ראו גם:

סקירה על אפליקצית התרגום – Babylon