מטען סלולרי אוניברסלי

תוכן עניינים

תקן חדש שיצא לגבי מדינות האיחוד האירופי ונחתם על ידי יצרניות טלפונים סלולריים רבות וגדולות אמור להביא סוף לריבוי המטענים המציק והלא הגיוני שבו לכל יצרנית סלולרית חיבור מטען ספציפי שלה על ידי תקן אחיד של מטען אוניברסלי.

התקן אמור להיות מאומץ כבר בשנת 2011 וכל חיבורי המטענים החדשים לשוק האירופי אמורים להיות מבוססים על חיבור מיקרו USB.

פיתרון מוסכם על מרבית החברות

באופן משמח עבור הצרכנים, על התקן החדש חתמו והסכימו כמה מהיצרניות הגדולות בתחום: סמסונג, נוקיה, מוטורולה, סוני אריקסון, RIM (יצרנית הטלפונים החכמים בלקברי) וחברת אפל יצרנית האייפון – אפל לרוב מאוד מתנגדת לשינויים במכשיריה שיהפכו אותם תואמים לשאר השוק וגם במקרה זה התנגדה למהלך בתחילתו אך לבסוף נאותה להסכים לשינויים. חברות אלו כבר התחייבו לעבור לייצור טלפונים ומטענים תחת התקן החדש וגם ארגון האו"ם אימץ את התקן החדש.

באיחוד האירופי קיימים 30 סוגי חיבורים שונים של מטענים לטלפונים סלולריים ומכשירים ניידים אחרים, עובדה שגורמת להיווצרות של מעל חמישים אלף טונות של פסולת אלקטרונית בכל שנה באירופה בלבד ממטענים שמושלכים בעקבות צורך להחליף מטען לכל מכשיר טלפון.

מטען סלולרי אוניברסלי – חסכוני לכולם וידידותי לסביבה

מעבר לייצור ושימוש של מטען סלולרי אוניברסלי יתרום רבות לכל המעורבים בדבר, לצרכנים, ליצרניות, למדינות השונות ולסביבה.

כאמור, מעבר אל מטען סלולרי אוניברסלי יפחית משמעותית את הזיהום הסביבתי שנוצר בעקבות השלכת מטענים ישנים וכן זיהום שנוצר בעקבות ייצור כל אותם מטענים שונים שמצריכים השקעת אנרגיה, כריית מחצבים וכן הלאה.

כמו כן, מטען סלולרי אוניברסלי יפחית משמעותית גם את צריכת החשמל, במקום כמה מטענים שמחוברים לחשמל משתמש יוכל לחבר רק מטען אחד שיתאים לכל הטלפונים. יתרון נוסף הוא כי על פי התקן החדש אורך החיים של מטען סלולרי אוניברסלי צריך להיות גבוה יותר מאשר המטענים הקיימים כיום בשוק.

יצרניות הטלפונים כבר לא יצטרכו לשווק ולייצר מטען חדש עבור כל טלפון שהן מוכרות וגם לא יצטרכו להשקיע בפיתוח של מטענים חדשים כי כולן ייצרו את אותו מוצר, דבר שיביא לחיסכון בהוצאותיהן ושיפור תוצאות כספיות.

יתרון נוסף ומשמעותי עבור משתמשי טלפונים רבים היא העובדה שבעקבות מעבר אל מטען סלולרי אוניברסלי יסתיימו הימים של חיפוש מתיש ולעיתים בלתי מוצלח אחרי מטען מתאים בעבודה או אצל ידידים במקרה של צורך בהטענה מחוץ לבית. כולנו חווינו את זה, וכאשר לא מוצאים מטען מתאים הטלפון פשוט שובק ואין מה לעשות, מטען אחיד יחסל את הבעיה הזו.

מטען סלולרי אוניברסלי – סוג החיבור עלול ליצור בעיתיות

בעקבות ההחלטה פורצת הדרך וכניסת התקן החדש לתוקף יצטרכו כל החברות המעורבות לשנות את כניסת המטענים שלהן לחיבורי מיקרו USB, כמה חברות כבר החלו להטמיע את השינוי בטלפונים החדשים שלהן אך בכל זאת מדובר על תהליך מעט מורכב.

התקן החדש יכול גם ליצור בעיתיות מסוימת מבחינת סוג החיבור. בתקן מצוין באופן כללי שכל המכשירים יתמכו בכניסות מיקרו USB, אך חיבור זה מגיע בשני תקנים שונים בעצמו עם שתי כניסות דומות אך לא זהות.

ישנם חיבורי מיקרו-B וגם חיבורי מיקרו-AB והתקן לא קובע מפורשות באיזה סוג חיבור מבין שני אלו יש להשתמש, יש לקוות כי הרגולטור האירופי ייתן את הדעת לנושא או שהיצרניות ישכילו לבחור בתקן אחיד.

התחום של איחוד חיבורים אינו נחלתו של עולם הסלולר בלבד, ישנם מהלכים לאיחוד חיבורים במגוון מכשירים נוספים שיהפכו את חיינו לקלים יותר בעתיד.