אפליקציית כל קו

תוכן עניינים
אפליקצית כל קו
אפליקצית כל קו

לפני מספר שנים, חנך משרד התחבורה את המוקד הטלפוני "כל קו", שנועד להעניק את כל המידע שצריך לדעת על התחבורה הציבורית בישראל: מסלולי קווים, מחירים, אפשרויות לתכנון נסיעה ועוד. לפני מספר שבועות, יצאה אפליקציית כל קו, שנועדה להעביר את המוקד לשדה המשחק של הטלפונים החכמים.

כבר מנקודת הפתיחה, ניתן לראות שההתפרצות של כל קו היא לדלת פתוחה, באופן יחסי: אפליקציות המעניקות בזמן אמת מידע על אוטובוסים הנמצאים בסמוך למיקומו של המשתמש, או מאפשרות לתכנן מסלול, זוכות כבר חודשים ארוכים להצלחה רבה. האם אפליקציית כל קו, שפותחה בתקציב העולה על 200,000 ש'ח, מצליחה להתעלות עליהן?

על האפליקציה

אפליקציית כל קו פותחה על ידי חברת "אלעד מערכות", שקיבלה ממשרד התחבורה את הזכות לעשות זאת ללא מכרז. האפליקציה כוללת בתוכה מאפיינים שיישמעו לכם מוכרים: היא מאתרת את מיקום ה-GPS של המשתמש, ומציגה עבורו את תחנות האוטובוס הקרובות ביותר אליו. לגבי כל תחנה, יוצג פירוט של הקווים העוברים בו.

האפליקציה מאפשרת למשתמשים לקבל מידע בזמן אמת על הגעת קווים לכל תחנה, וכן מציגה את מסלול הקו על גבי מפה. מידע אחר הנכלל באפליקציה הוא של תחנות הקו (כולל זמני הגעה מתחנה לתחנה), או לחילופין מידע על התדירות שלו לאורך היום.

חיפוש ושמירה במועדפים

מעבר לאפשרויות שפורטו מעלה, מנגנון החיפוש באפליקציית כל קו כוללת בתוכו אפשרות לאתר תחנות וקווים על פי מק'ט, עיר מסוימת או רחוב בעיר: במקרה זה, תוצג המפה, ועל גביה התחנות הרלוונטיות ביותר.

תוספות אחרות הן שמירת תחנה או קו מסוימים ברשימת המועדפים של המשתמש, או התבוננות בהיסטוריית החיפושים שלו.

אז מה חסר?

הממשק של אפליקציית כל קו כולל בתוכו לא מעט אפשרויות. אלא שבהתבוננות על אפליקציות אחרות בשדה משחק זה, ניתן להבין את הטענות של רבים לפיהן האפליקציה אינה מחדשת הרבה, או אפילו אינה מצליחה להגיע לרמה של מתחרותיה. האפשרות לתכנון מסלול נסיעה וצפייה בקווים האידיאליים לצורך זה, שמזוהה מעל הכל עם Moovit (לשעבר: Tranzmate), נעדרת כאן, מה שפוגע במידה משמעותית ביעילות השימוש של האפליקציה.

גם ממשק החיפוש אינו הנוח ביותר שניתן להעלות על הדעת, ולו מכיוון שבלתי אפשרי לזהות דרכו באיזה כיוון נעשית הנסיעה המוצגת. מידע חסר נוסף, שהציפייה הייתה שתהיה באפליקציה רשמית של משרד התחבורה, הוא על מחירי הנסיעה בכל קו, כמו גם ההנחות להן זכאות קבוצות מסוימות באוכלוסיה. מבדיקות שנערכו, נראה גם שהנתונים לגבי מספרי ושמות התחנות אינם בהכרח מדויקים.

אם כבר מדברים על דיוק, לא ניתן שלא להתייחס לזמני ההגעה של הקווים המוצגים באפליקציה. בסוגיה הזו, לא ניתן עדיין להגיע להערכה חד משמעית. נראה שבחלק מהמקרים האפליקציה מדייקת עד לרמת הדקה, בעוד באחרים היא לא בהכרח בכיוון.

איך מורידים את האפליקציה?

יחד עם המגרעות, צריך לזכור שגרסה זו של אפליקציית כל קו היא עדיין הראשונית, וסביר שייכללו בה עם הזמן אפשרויות נוספות. המעוניינים להוריד אותה יכולים לעשות זאת, ללא כל תשלום, למכשירי אייפון או אנדרואיד.

נפח האפליקציה עומד על כ-7 מגה בייט.