חתימה דיגיטלית על מסמכים בסלולאר

תוכן עניינים

חתימות דיגיטליות הפכו פופולריות יותר ויותר בשנים האחרונות, במיוחד לאחר מגפת הקורונה. חתימה דיגיטלית המאפשרת לאנשים לחתום ולאמת מסמכים דיגיטליים, כגון חוזים, הסכמים ומסמכים משפטיים אחרים מבלי להגיע באופן פיזי למוסד מולו הם חותמים. במאמר זה, נדון ביתרונות של חתימה דיגיטלית על מסמכים בסלולאר מי יכול להשתמש בהן וכיצד מגפת הקורונה האיצה את השימוש בהן.

 

מהם היתרונות של חתימות דיגיטליות בנייד?

  • מעל לכל, נוחות – אחד היתרונות העיקריים של חתימות דיגיטליות בנייד הוא הנוחות. עם חתימה דיגיטלית, ניתן לחתום על מסמכים מכל מקום, בכל זמן, באמצעות הטלפון החכם או הטאבלט שלך. המשמעות היא שאין צורך בנוכחות פיזית כדי לחתום על מסמך, מה שיכול לחסוך זמן וכסף לשני הצדדים בעסקה.
  • אבטחה איכותית – חתימות דיגיטליות נחשבות מאובטחות מכיוון שהן משתמשות בטכנולוגיית הצפנה המגנה על המסמך החתום. המשמעות היא שברגע שמסמך נחתם, לא ניתן לשנותו מבלי לבטל את תוקף החתימה. המשמעות היא, שכבת אבטחה נוספת שפשוט לא קיימת מחוץ לעולם הוירטואלי.
  • תוקף משפטי – לחתימות דיגיטליות יש תוקף משפטי לכל דבר. כלומר, המסמכים תקפים לכל דבר בדיוק כמו מסמכים שנחתמו באמצעות חתימה ידנית. כלומר, גם מוסדות ממשלתיים למשל, יוכלו להיעזר בה כדי לייעל את עבודתם.
  • חיסכון בעלויות – למה לשלם על נייר, דיו והדפסה כשאפשר לשלם עבור פלטפורמה אחת יעילה ומתקדמת אשר מאגדת את כל המסמכים החתומים?

 

נשמע מעולה, אבל למי זה טוב?

חתימות דיגיטליות בנייד שימושיות לכל מי שצריך לחתום ולאמת מסמכים דיגיטליים, למשל:

  • עסקים – קטנים, בינוניים ואף חברות בע"מ, כולם יכולים להפיק תועלת משימוש בחתימות דיגיטליות. הדבר נכון במיוחד עבור עסקים שצריכים לחתום ולשלוח מספר רב של מסמכים, כגון חוזים, הסכמים וחשבוניות.
  • יחידים – אנשים יכולים גם להפיק מכך תועלת. לדוגמה, בחתימה על הסכם שכירות, ניתן להשתמש בחתימה דיגיטלית בסמארטפון או במחשב במקום להדפיס את הסכם השכירות, לחתום עליו ולקוות שהמסמך לא יילך לאיבוד חלילה.
  • מוסדות ממשלתיים – כאמור, גם מוסדות בהם הבירוקרטיה הייתה ידועה בעבר כמסורבלת מאוד ודרשה נוכחות פיזית עבור כל צעד ושעל, למדו כיצד לרתום את החתימות הדיגיטליות אליהם. כך, השירותים משתפרים והאזרחים מרוצים!

 

איך הקורונה קשורה לכל זה?

באופן טבעי, מגפת הקורונה האיצה את תהליך האימוץ של החתימה הדיגיטלית על ידי גורמים בכל רחבי העולם. עם עסקים ואנשים פרטיים רבים שעבדו מרחוק, הצורך בדרך מאובטחת ונוחה לחתימה על מסמכים הפך חשוב מתמיד. חתימה דיגיטלית על מסמכים בנייד מספקת פתרון לבעיה זו בכך שהיא מאפשרת לאנשים לחתום על מסמכים מכל מקום ובכל זמן.

 

איך שלא נביט על כך, לחתימות דיגיטליות יש יתרונות רבים, כולל נוחות, אבטחה, תוקף משפטי וחיסכון בעלויות. הן שימושיות לכל עסק וארגון על פני כדור הארץ, ועולות בקנה אחד באופן מושלם עם אורח החיים העמוס של ימינו. כך, כאשר לקוחות יודעים שאין כל צורך שיגיעו פיזית לחתום על מסמכים, ירצו להשתמש יותר בשירותיהם של עסקים כאלו. בשורה התחתונה, נראה שכולם מרוויחים מקיומן של החתימות הדיגיטליות!