ווינדוס פון 7

תוכן עניינים

חברת מייקרוסופט מנסה לצמצם את הפערים הגדולים שנוצרו בינה לבין מתחרותיה העיקריות בשוק הצומח של עולם הטלפונים הסלולאריים. החברה לא הייתה פעילה במיוחד לעומת חברות אפל וגוגל שכל אחת מהן נחשבת למובילה ומחדשת בתחום, אפל עם האייפון הנפוץ והנחשק וגוגל עם מערכת ההפעלה שלה- אנדרואיד, שהולכת ותופסת נתח שוק גדול יותר בקרב יצרניות הטלפונים.

מייקרוסופט  מנסה להחזיר מלחמה ולקבל לידיה חלק מהשוק העצום והרווחי הזה על ידי יצירת מערכת הפעלה חדשה לחלוטין לטלפונים סלולאריים שאמורה להיות הצלחה גדולה – המערכת נקראת ווינדוס פון 7.

ווינדוס פון 7 – צפויה להופיע בסוף שנת 2010

מייקרוסופט הודיעה על מערכת ההפעלה החדשה בתחילת שנת 2010 אך המערכת אינה זמינה עדיין לציבור על מכשירים ואמורה להיות מופצת על גבי טלפונים חדשים לקראת סוף 2010.

כמה חברות סלולאריות גדולות כבר הודיעו שיעשו שימוש במערכת ההפעלה ווינדוס 7 על מכשירים שלהן ואולי אף נראה בעתיד טלפון ייעודי של מייקרוסופט כמו שיש לאפל ואפילו לגוגל שיצאו עם טלפון משלהם.

חלק מהחברות הגדולות שהודיעו על שילוב מערכת הווינדוס פון במכשיריהן הן סוני-אריקסון, LG, סמסונג, HP ודל.

מה החידוש המבטיח והמרשים של ווינדוס פון 7?

מערכת ההפעלה הסלולארית החדשה של מייקרוסופט היא שיפור משמעותי מהמערכת המיושנת של החברה, ווינדוס מובייל 6.5, מערכת שקיבלה ביקורות לא טובות ומעט מאוד יצרניות שילבו אותה במכשיריהן (HTC לדוגמא).

הווינדוס פון 7 תוכננה מחדש וללא קשר למערכת הקודמת, מדובר על מערכת הפעלה סגורה ושלא ניתנת לשינויים, בדומה למערכת של האייפון ובשונה ממערכת האנדרואיד של גוגל.

מערכת ההפעלה הסלולארית דומה ומתבססת בהרבה ממרכיביה על המערכת של נגן המדיה של מייקרוסופט, ZUNE, נגן מוצלח שאינו מוכר למשתמשים רבים מחוץ לארה"ב שם נתח השוק שלו משמעותי יותר.

ווינדוס פון 7 לטלפונים סלולאריים מאופיינת במסך ראשי שמורכב מקוביות או אריחים שניתן לדפדף ביניהם ולהגדיר אותם לשימוש מהיר, אנשי קשר או אפליקציות שונות. מן הסתם ובהתאם לרוח התקופה המכשיר כולל מסך מגע גדול ללא מקלדת פיזית.

התפריטים אמורים להיות מאוד אינטואיטיביים ומרובי אנימציות יפות שיוצרות חווית משתמש מרשימה, ובאופן כללי המערכת הסלולארית החדשה שומרת על קו מינימליסטי ופשוט בניגוד למערכת הישנה של מייקרוסופט שכנראה שבעקבות למידת המערכת של האייפון ושל אנדרואיד של גוגל.

חידוש משמעותי של ווינדוס פון 7 הוא בממשק הפעולה של המערכת, באמצעות הקוביות של המסך הראשי ואזורים שנקראים HUBS ניתן לגשת במהירות לאיש קשר ולבצע מגוון פעולות עם אפליקציות שונות ללא צורך לפתוח בנפרד כל אפליקציה. ניתן להגדיר אזורים כאלו לתכני מולטימדיה שונים, משחקים ועוד.

ווינדוס פון 7 – מכונת מולטימדיה מרשימה

טלפונים סלולאריים בעלי מערכת ההפעלה החדשה ווינדוס פון 7 יהיו מכשירי מולטימדיה עשירים ומרשימים. המותג ZUNE המצליח ישמש למוזיקה וסרטוני ווידאו ומותג קונסולת המשחקים של מייקרוסופט, ה-Xbox Live, יהיה אחראי למשחקים.

טלפונים עם מערכת ווינדוס פון יתממשקו לחשבון ה-Xbox של המשתמשים וניתן יהיה לשחק בחלק מהמשחקים שקיימים בקונסולה הקבועה עם אותו חשבון. כך שהטלפון עם מערכת ההפעלה החדשה הוא הרבה מעבר למכשיר לשיחות בלבד אלא מציע עושר מולטימדיה עצום וכמובן תכונות עסקיות מרשימות באותה מידה.

מערכת טובה, מרשימה עם עתיד טוב לפניה

מערכת ההפעלה החדשה של מייקרוסופט יכולה להיות הקלף המנצח לו חיכתה כדי להוות תחרות בשוק הסלולארי.

מדובר על מערכת מוצלחת ונוחה מאוד שמרכזת הרבה מידע ושירותים ממגוון מקורות בצורה נוחה ופשוטה, מייקרוסופט לא המציאה את הגלגל מחדש אך בהחלט שיפרה אותו ויש עתיד טוב למערכת הזו.