הטלפונים הסלולאריים החדשים של מודו

תוכן עניינים

יצרנית הטלפונים הסלולאריים הישראלית- מודו, שנסגרה לא מזמן, הוקמה עם ציפיות רבות מאוד ליצור משהו חדש אך לא ממש הצליחה ליצור את האפקט שקיוותה לו.
ערב סגירתה השיקה מכשיר מדובר על הטלפונים הסלולארים החדשים של מודו: Modu T ו- Modu W

מודו הוקמה על ידי דב מורן, יזם הי-טק שמכר בעברו חברה אחרת שייסד וניהל, M-Systems תמורת מעל מיליארד דולר לענקית האלקטרוניקה סאן דיסק. הרעיון של מודו היה פשוט ועל פניו מוצלח, לייצר טלפונים קטנים מאוד ויחסית פשוטים שניתן להכניס לתוך מכשירים ייעודיים נפרדים (ג'אקטים) כך שהטלפון מקבל יכולות נוספות.

המכשירים הראשונים של החברה אכן היו קטנים וקלים מאוד אך פעלו רק בדור 2, מה שכבר אז נחשב מיושן לעומת הטלפונים החכמים שהושקו באותו זמן. עם שני מכשירי המודו החדשים החברה שינתה מעט את הגישה, המכשירים עדיין קטנים אבל הם כבר מתקדמים יותר, טלפונים דור 3.5 עם מסכי מגע ועוד.

מכשירי מודו החדשים:

Modu T

מבין שני המכשירים החדשים של חברת מודו, ה- Modu T הוא הראשון שהושק כבר באופן רשמי (10.10.2010). מדובר על מכשיר קטנטן על פי מיטב המסורת של מודו, הוא אף שבר את שיא גינס הקודם של החברה לגבי המכשיר הסלולארי הקל והקטן ביותר.

הטלפון הסלולארי החדש של מודו יהיה זמין בתצורת דור 2.75 או דור 3.5, ללא הבדל בחומרה עצמה. המאפיינים העיקריים של מכשיר ה – Modu T החדש הם:

  • מסך מגע בגודל 2.2 אינץ', רזולוציה 240X320 פיקסלים, ללא יכולות מולטי טאץ'
  • מערכת ההפעלה הפתוחה של חברת קוואלקום
  • מעבד 184 מגה הרץ של קוואלקום
  • GPS מובנה במכשיר
  •  בלוטות'
  • כרטיס זיכרון של 2GB עם אפשרות הרחבה של עד 32GB

בנוסף, Modu T כולל מראש אפליקציות נפוצות ופופולאריות של יוטיוב, פייסבוק, פליקר, טוויטר וחיפוש אינטרנטי של גוגל. כרגע המכשיר החדש הושק ללא תמיכה בעברית אך בחברה מפתחים את הטמעת העברית עבור שיווק אפשרי בישראל.

Modu W

טלפון Wi-Fi מבוסס אנדרואיד. המכשיר החדש הנוסף של מודו, ה- Modu W, עדיין לא הושק ותאריך היעד אינו ברור. Modu W הוא טלפון קטן עם מסך מגע ומפרט טכני מעט שונה ממכשיר ה- Modu T והוא מבוסס על מערכת ההפעלה של גוגל – האנדרואיד. הפרט החשוב ביותר לגבי Modu W מלבד מערכת ההפעלה האיכותית, הוא בכך שמדובר על טלפון מבוסס קישוריות Wi-Fi בלבד וללא חיבור סלולארי.

אביזרי הרחבה למכשירי הטלפון החדשים של מודו:

באופן עקרוני שני המכשירים החדשים של מודו, Modu T ו- Modu W, אמורים לכלול אביזרי הרחבה שמספקים להם יכולות נוספות, כרגע הושק רק המכשיר Modu T ולכן רק לגביו פורטו האביזרים אך ככל הנראה אותם אביזרים ייתמכו על ידי ה- Modu W. אביזרי ההרחבה, או הג'אקטים, הם חלק מהותי בתפיסה של מודו לגבי מכשיריה.

הסלולארים של מודו מגיעים כאשר הם מוכנים לחלוטין לפעולה גם ללא האביזרים, הג'אקטים מוסיפים לטלפון הזעיר יכולות שהלקוח יכול להתאים ולבחור על פי הצורך.

הלקוח יכול לבחור לשלב גם:

  • Camerafy – תוסף לטלפון שהופך אותו למצלמת 5 מגה פיקסל עם יכולות סטילס ווידאו.
  • Sportify – Modu T יאפשר חיבור ערכת ספורט שכוללת רצועת נשיאה, אוזניות עם דיבורית ותוכנת אימונים לניתוח תוצאות.
  • Boostify – תחנת עגינה לטלפון עם רמקולים.
  •  Textify – אביזר נחמד מאוד שמאפשר לחבר לטלפונים החדשים של מודו מקלדת מלאה עם מצלמת 5 מגה פיקסל.