ארנק סלולרי – משאירים את הארנק בבית

תוכן עניינים

האם כבר בשנים הקרובות נוכל לוותר על הכרטיס האשראי ולבצע את כל התשלומים בעזרת המכשיר הנייד? לשאלה זו אין עדיין תשובה ברורה, אך ניתן להתחיל לראות כיצד חברות הסלולר מתחילות ללטוש עיניים לעבר נתח השוק של חברות האשראי המציגות נתוני הכנסה של עשרות מיליארדי דולרים בשנה.

האפשרויות הטכנולוגיות קיימות וזמינות ואף כבר מספר שנים בארצות הברית והחל מ-2010 גם בישראל, לכן יישום אפשרויות הארנק הסלולארי מותנות כעת בעיקר ביכולתן של חברות הסלולר וחברות האשראי ליצור שיתופי פעולה או להקים מערכים שיאפשרו להם להרחיב את השוק המוערך במיליארדי דולרים רק בישראל.

מדובר ברעיון פשוט ואף מתבקש: לחברת הסלולר אליה אנו מנויים יש מאגר מידע רחב עבורנו ואפשרויות תקשורת מידיות וזמינות, דבר המקל מבחינה פרקטית על ביצוע תשלומים דרך המכשיר הסלולארי.

היום הבנק במכשיר הפלאפון. נתוני חשבון הבנק של הלקוחות הוצאת חשבונות חודשיים ומספר הטלפון כבר קיימים במאגר הנתונים של החברות. בנוסף לכך, אנשים רבים סומכים באופן מלא על המכשיר הסלולארי ולוקחים אותו איתם לכל מקום, לכן צפויים התשלומים דרך המכשיר להתקבל בברכה ואמון מצד הצרכנים.

עבור הצרכנים עשוי מהלך זה להיות צעד וסף לעבר אימוץ המכשיר הסלולארי כחלק בלתי נפרד לניהול שגרת החיים הצרכנית. האפשרות לבצע תשלומים באמצעות הטלפון הנייד נראית הצעד ההגיוני הבא במהפכת התקשורת לאחר שסמארטפונים פלשו אל תחום האינטרנט והניווט ברכב.

לא עוד חיטוטים בארנק ודאגה לגורל כרטיס האשראי- הארנק הסלולארי מאפשר לנו להשאיר את ארנק הכסף בבית.

התשלומים אותם יבצע הצרכן דרך המכשיר הסלולארי יתווספו לחשבון החודשי שמשלם הצרכן עבור השימוש במכשיר וכך יוכלו הצרכנים לצמצם את פיזור ההוצאות החודשיות שלהם ולקבל חיוב חודשי כולל מחברת הסלולר. חברות הסלולר מזהות בכך יתרון נוסף עבור הצרכנים שיסייע באימוץ השימוש בארנק הסלולארי באופן מהיר.

גם המוכרים מרוצים

הרווח של המוכרים הוא כפול. אופן התשלום הפיזי מתקצר לשניות בודדות בתשלום בעזרת המכשיר הסלולארי וכך מאפשר למוכר לחסוך שניות חשובות בטיפול בכל לקוח. קיצור זמן ההתעסקות המוקדשת לטיפול בכל לקוח, מובילה לחיסכון משמעותי ברשתות הגדולות, זאת מבלי לגרוע את תשומת הלב המושקעת בכל לקוח ובאיכות התשלום.

במדינה כמו ישראל בה לחברות האשראי אפשרות לגבות עמלות סליקה גבוהות מאוד מבעלי העסקים, ניתן למנות יתרון משמעותי נוסף לארנק הסלולארי עבור הקמעונאים.

הכנסת תחרות נוספת לתחום האשראי עשויה לסייע לירידת גובה עמלות הסליקה ולעידוד התחרות בין חברות האשראי הגדולות שנראות נכון להיום רגועות במאבק הקמעונאי.

בארצות הברית כבר רגילים- בישראל סלקום מובילה את המהפכה

בארצות הברית החלו בשנים האחרונות חברות הסלולר להשיק שיטות תשלום בעזרת המכשיר הנייד עבור מוצרים בסיסיים ובסכומים נמוכים ובינוניים, במקביל פועלות גם חברות האשראי הגדולות לבניית מערך תשלומים דרך מכשיר סלולרי על ידי יצרית קשרים עם חברות הסלולר.

בחודש יולי 2010 הודיעה סלקום על כניסה לתחום השירותים הפיננסים יחד עם סיטי בנק ובשיתוף עם ישראכרט תחת המותג סלקום דיירקט. בסלקום רוצים לתפוס חלק ניכר מנתח השוק של התשלומים דרך המכשיר הסלולארי.

בנוסף לשירות הארנק הסלולארי שיאפשר למחזיקים במכשיר נייד מרשת סלקום לבצע תשלומים בעזרת המכשיר הנייד בלבד, ישיקו בחברה שני שירותים נלווים. של העברות כספים לחו"ל דרך המכשיר הסלולארי ושירות רכישת טובין במודל של "פיי פאל".

בסלקום מבטיחים שעוד בשנת 2010 יוכלו הצרכנים להשתמש בשירות הארנק הסלולארי ולבצע תשלומי אשראי דרך המכשיר הסלולארי.