אפליקצית המפות של גוגל

תוכן עניינים

פעם, לפני קיומם של שירותי ניווט מתקדמים, כל נסיעה למקום בלתי מוכר הייתה טומנת בחובה קושי לא קטן. האם לקחת מפה? האם לעצור לשאול אנשים בדרך כיצד כדאי לנסוע? ומה אם לא תהיה אפשרות לעצור בצד באופן בטוח ולעיין במפה? ואם ההסברים של העוברים ושבים לאן לפנות יבלבלו ויסבכו, יותר מאשר יעזרו?

מאז שנכנסו שירותי הניווט המתוחכמים לחיינו נדמה שהבעיות הללו נעשו לבלתי רלוונטיות. הדבר נכון במידה רבה, אולם האפליקציה החדשה מבית גוגל, מספקת לא רק שירותי ניווט, אלא הרבה יותר. מילוני משתמשים הורידו אותה באפסטור ברגע שבו היא עלתה לאוויר.

בין גוגל לאפל

אפליקצית המפות של גוגל הינה גרסה מחודשת ומשודרגת לאפליקציה שהייתה קיימת בעבר. האפליקציה הישנה נחסמה והוסרה על ידי אפל, אבל הוחזרה לאחרונה גם ללקוחותיה, כלומר אנשים שמשתמשים במכשירים בעלי מערכות הפעלה מבית אפל.

במשך התקופה הזו, השימוש במפות המצוינות של גוגל ובכמה שירותים נוספים שמספקת האפליקציה החדשה, היו זמינים במשך התקופה הזו למשתמשי אנדרואיד בלבד.

הסיבה שאפל החליטה לשחרר מחדש את האפליקציה ולהציע אותה בחנות המקוונת שלה, תוך שיתוף פעולה עם גוגל, הייתה ששירותי הניווט והמפות שפיתחה התגלו כסובלים מבעיות חמורות. אפליקצית הניווט של אפל, בעלת שירותי הניווט הקולי, שהושקה בקול תרועה רמה, התבררה כבעייתית מאוד, משום שהיא שוחררה לשוק מוקדם מידי, לאחר פיתוח שנעשה בחופזה ולא עבר תהליך של בקרת איכות מספקת. בישראל, אגב, האפליקציה של אפל לא יצרה סכנת חיים בקרב משתמשים, אבל בעולם התפרסמו מקרים של אנשים שאיבדו את דרכם באזורים מסוכנים, בין היתר בנסיעה באזורים מדבריים.

מהי האפליקציה

אפליקצית המפות החדשה של גוגל מאפשרת למשתמשים בה ליהנות ממגוון רחב של פעולות וממשק נוח וקול לתפעול.

  • ניווט נוח בכל העולם – בעזרת האפליקציה ניתן לנווט בכל העולם באמצעות מערכת ניווט חכמה ומתקדמת.
  • מפות – משתמשי האפליקציה יוכלו להשתמש במפות המפורסמות של גוגל. מדובר במגוון גדול של מפות מפורטות באיכות מעולה, שעוצבו לאורך השנים האחרונות וממשיכות להתעדכן כל העת.
  • צפייה ברחובות – האפליקציה תאפשר, למעוניינים בכך, לא רק צפייה במפות רגילות. שפע של תמונות מהשטח, של רחובות, בניינים ואתרים מעניינים, הופכים את חוויית המשתמש למשהו מיוחד. באמצעות האופציה הזו, המכונה street view, אפשר לבקר לגלות מקומות חדשים או מוכרים, בלי לצאת מהבית.
  • תמונות לוויין – האפליקציה מאפשרת לקבל גישה ישירה לתמונות לוויין מרשימות ואיכותיות. היכולת הזאת לצפות בתמונות לוויין בצורה קלה, מהירה ונוחה כל כך, מדהימה בכל פעם מחדש.
  • דיווחי תנועה – האפליקציה מאפשרת קבלה של דיווחי תנועה שיאפשרו לנהגים לבחור באילו דרכים לנסוע, ומאילו דרכים להימנע.
  • מקומות מומלצים – אם גוגל מאפשרת גישה להמלצות, כדאי לבדוק על מה מדובר.
  • אפשרות לתלת מימד – מפות עשירות ומפורטות, בטכנולוגיה תלת מימד מתקדמת, מעניקות תחושה מציאותית במיוחד.

אפליקציה בטכנולוגית iOS

האפליקציה החדשה נועדה למכשירי אפל, אשר מותקנת בהם מערכת ההפעלה iOS. במערכת הפעלה זו נעשה שימוש במגוון המחשבים ומערכות התקשורת של אפל, כדוגמת אייפון ואייפד, ועל כן האפליקציה מתאימה לבעלי מכשירים אלה. חשוב לציין שנכון לרגע זה, המערכת לא זמינה לבעלי הטאבלטים, גם אלו הפועלים על מערכת ההפעלה של אפל.

אפליקציה ללא עלות

נכון להיום האפליקציה זמינה בחינם, בחנות המקוונת של אפסטור. היא מתאימה, כאמור, לכל מי שרוצה לנסות מערכת ניווט מבית גוגל, אבל מאפשר עוד הרבה הרבה יותר.

התגובות של המשתמשים באפליקציה טובות במיוחד, והם מדווחים על שביעות רצון גבוהה, חוויית משתמש טובה, ממשק ידידותי וגרפיקה מרשימה.