אפליקצית אוטובוס קרוב

תוכן עניינים

זה לא סוד שהוצאות המחייה בישראל עלו בעשרות אחוזים בשנים האחרונות. עובדה זו נותנת את אותותיה על תחומים רבים בחיים שלנו, ובכלל זה ההתניידות שלנו. כך, יותר ויותר אנשים נאלצים להתבסס על תחבורה ציבורית, ולוותר, לפחות זמנית, על חלום הרכב הפרטי שלהם.

האפליקציה זמינה לשני המכשירים: אייפון ואנדרואיד.

מערכת התחבורה הציבורית בישראל מפותחת, אך בהחלט לא חפה מבעיות. אפליקציות שונות נועדו להפוך את חווית המשתמש בה לנעימה הרבה יותר, ובין השאר לעדכן אותנו על לוחות זמנים, מסלולים וכן הלאה. אפליקצית אוטובוס קרוב, אשר פותחה לפני מספר חודשים על ידי נדב מוסקוביץ, נועדה למטרה הזו בדיוק.

על האפליקציה

אפליקצית אוטובוס קרוב, במהותה, דומה לאפליקציות תחבורה ציבורית אחרות אותן סקרנו בעבר, ובכלל זה Netbus או Tranzmate (כיום: Moovit). היא נועדה לספק למשתמש נתונים מדויקים על זמני ההגעה של אוטובוסים שונים לתחנה, וזאת על פי מיקום ה-GPS של הטלפון החכם.

כך, האפליקציה תאתר באופן אוטומטי את התחנות הקרובות למיקום המשתמש, וכן את האוטובוסים המגיעים אליהם. בנוסף, המשתמש יכול לחפש את לוחות הזמנים של קווי אוטובוס מסוימים, מקומות וכן הלאה. אפשרות אחרת, יעילה לא פחות, היא לתכנן מסלול נסיעה בתחבורה ציבורית, אשר יציג את קווי האוטובוס שיגיעו למקום מסוים בפרק הזמן הקצר ביותר.

חשוב לתת את הדעת על כך שהאפליקציה אמורה להציג נתונים מדויקים: היא מתבססת על נתונים רשמיים שמפרסם משרד התחבורה, כמו גם מידע המתקבל ממכשירי ה-GPS  שבחלק מהאוטובוסים עצמם. בנוסף על כך, המידע מתעדכן, בצורה אוטומטית, תוך פרק זמן קצר, הנע בין 20 שניות ועד לדקה.

אפשרות התאמה למשתמש

כל משתמש באפליקצית אוטובוס קרוב יכול ליצור לו מסלולי נסיעה שונים, אשר בהם מרבה ליסוע. על מנת לעשות זאת, ביכולתו לסמן אותם כמועדפים. לאחר מכן, לחיצה על אייקון המועדפים תציג לו את הרשימה, כשהמיון נעשה על פי מיקומם ביחס למשתמש – מהקרוב עד לרחוק ביותר.

נכון לעכשיו, כוללת האפליקציה בתוכה את מרבית חברות האוטובוסים בישראל, ובכלל זה אגד, דן, מטרופולין, קווים, סופרבוס ואחרות. בנוסף על כך, ניתן למצוא בה גם את לוח הזמנים המעודכן של רכבת ישראל. מצד שני, חברת קונקס, למשל, לא נכללת באפליקציה בגרסתה הנוכחית.

אז האם להוריד?

ברמה הכללית, נראה כי אפליקצית אוטובוס קרוב מזכירה מאד את האפליקציות הקודמות שהזכרנו. במצב הזה, שאלת ההורדה שלה צריכה להתבסס על היתרונות שלה ביחס לאחרות, בעיקר מבחינת שני פרמטרים: פשטות השימוש בה, והדיוק של המידע המוצג בה. בשני המקרים, האפליקציה עושה עבודה נאמנה, גם אם לא מושלמת.

כך, יש המדווחים על חוסר דיוק, או אפילו קריסה, בעיקר בעדכונים האחרונים של האפליקציה. המעוניינים להוריד אותה יכולים לעשות זאת, ללא כל תשלום, למכשירי אייפון ואנדרואיד.

משקל האפליקציה על גבי המכשיר עומד על כ-7 מגה בייט.

ראו גם:

אפליקצית כל-קו מבית "אלעד מערכות"