אפליקצית Mappo

תוכן עניינים

אפליקציהאין זה סוד שאפליקציות רבות מנסות לסייע לנו בהוצאות היומיומיות שלנו, בין השאר על בילויים.

אפליקצית Mappo המסקרנת, סטארט אפ ישראלי שהושק השבוע על ידי חברת ביזר, מנסה לקחת את כל זה מספר צעדים קדימה, וליצור מועדון צרכנות, המעניק החזרים כספיים על קניות בבתי עסק רבים. איך זה בדיוק עובד? והאם אכן מדובר באפליקציה שתשנה את ההיבטים הצרכניים של חיינו?

על אפליקצית Mappo

Mappo, יש להדגיש כצעד ראשון, פועלת על בסיס יצירת פרופיל אישי: כאן, הדבר ייעשה באמצעות הקשת שם, מספר טלפון וסיסמא, ולאחר מכן קוד שנשלח כהודעת SMS  לטלפון הסלולרי. הזיהוי האישי חשוב, בין השאר, כדי לצבור כספים בחשבונו של המשתמש, כמו גם על מנת להציג את היסטוריית הרכישות שלו.

הדבר הראשון בו נתקלים לאחר שפותחים את אפליקצית Mappo הוא מפה וירטואלית, המציגה את מקומות הבילוי הנכללים במאגר של האפליקציה.

יהיו אלה מסעדות, בתי קפה וברים, כאשר טענת המפתחים היא שמדובר לא פחות מאשר כ-5,000 מקומות בילוי. לנוחות המשתמשים, ניתן לחפש באזור בתי עסק בקטגוריה מסוימת, או על פי מילות מפתח.

מה שחשוב יותר, הוא שקניות ב-100 בתי עסק מבין אלה, יקנו ללקוח החזר כספי בשיעור של 10% לפחות ממחיר הקניה שלו. כל שעליו לעשות הוא לברר שבית העסק אכן פועל בשיתוף פעולה עם Mappo, ולציין לאנשיו שהגיע דרך האפליקציה.

בשלב הזה, ההחזר הכספי אמור להיכנס ל"ארנק הוירטואלי" של המשתמש בתוך האפליקציה: המשתמש צריך להגדיר בדיוק איפה הוא נמצא, ומה סכום הכסף שהוא שילם באשראי או במזומן.

ההחזר הכספי, שבהתאם למדיניות בית העסק יכול להיות גם גדול מ-10%, יוכל לשמש אותו בביקורים הבאים בבתי העסק העובדים עם האפליקציה, ללא כל הגבלה או התניה.

ואגב, לטובת החוששים מארנקים מסוג זה, ניתן לציין כי המשתמש לא נדרש להכניס פרטי כרטיס אשראי אישיים לצורך הזיהוי, והוא נחשב לבטוח לחלוטין, לטענת המפתחים.

היתרונות של אפליקצית Mappo

ניתן לראות, אם כן, שלאפליקצית Mappo יתרונות רבים, עבור כל אחד מהצדדים. מבחינתו של הלקוח, הוא מקבל הנחות בסדר גודל משמעותי, שעשויות להצטבר לסכום חודשי נכבד. ואכן, בימים הראשונים האפליקציה זכתה לביקורות חיוביות ביותר, בין השאר בנוגע לנוחות השימוש בה (למרות שאין בנמצא הוראות ברורות לכך) והתמורות הכלכליות שלה.

מבחינתם של בעלי העסק, זוהי דרך מצוינת לפרסם את עצמם בפני משתמשי האפליקציה, ולזכות, בדרך זו, בקהל לקוחות נאמן: לכן, תהיה האפליקציה אידיאלית במיוחד עבור בתי עסק קטנים, שאינם יכולים להשקיע הון תועפות בשיווק עצמי, ולא לרשתות הגדולות, אליהן טרם נעשתה פנייה ממפתחי האפליקציה.

כאן, יש לציין כי שיתוף הפעולה מצריך מבעל העסק תשלום של 12.5% לאפליקציה, שהביאה אליו את הלקוחות, ומכאן הרווח שלה. סכום זה אינו משמעותי, עושה רושם, עבור בתי העסק, שמשלמים למעשה רק על לקוחות שמבצעים רכישות דרכם בפועל.

איך מורידים את האפליקציה?

את האפליקציה ניתן להוריד, ללא כל תשלום, למכשירי אייפון ואנדרואיד. משקל האפליקציה על גבי המכשיר עומד על כ-10 מגה בייט.