אפליקציות VOIP לאנדרואיד ואייפון

תוכן עניינים

הצמיחה  האדירה בתחום הסמארטפונים משנה באופן מהפכני את האופן בו אנו צורכים מדיה בעולם המודרני. שיעור חדירת לסמארטפונים רק הולך ועולה, כאשר בישראל כבר מדובר על כ-50% מהמשתמשים שיש להם טלפון חכם מסוג כזה או אחר. החיבור התמידי לרשת האינטרנט, בין אם על גבי הרשת הסלולארית או בחיבורי Wi-Fi רבים הפזורים בכל מקום, מאפשר לבצע שיחות באמצעות אפליקציות VOIP ולא על בסיס שיחות סלולאר רגילות. מבחינת אפליקציות VOIP לאנדרואיד ואייפון ישנם שחקנים רבים בשוק, חלקם גדולים ומוכרים וחלקם חדשניים, בפועל כולם מאפשרים באמצעות ממשקים שונים יכולות טובות לניהול שיחות ושליחת הודעות בחינם או בעלות נמוכה משמעותית.

העברת קול על גבי רשת האינטרנט

המשמעות של אפליקציות VOIP היא אפליקציות Voice Over IP, כאשר הכוונה היא להעברת קול על גבי רשת האינטרנט. השיטה של שימוש בטכנולוגיית VoIP קיימת כבר שנים רבות, למשל על ידי חברת סקייפ המוכרת וכיום גם במרכזיות טלפוניה בכל הגדלים, אך ריבוי הסמארטפונים מאפשר לחברות רבות להשתמש בטכנולוגיה זו ולאפשר למשתמשים מכל העולם לדבר ביניהם בחינם, לשלוח הודעות בחינם או לבצע שיחות בעלויות זולות משמעותית מהתעריפים הסלולאריים – זאת באמצעות העברת השיחה על בסיס האינטרנט ולא תשתית טלפוניה קווית או סלולארית.

Skype – החלוצה בתחום

אחת החלוצות הטכנולוגיות בתחום ה-VoIP היא ללא ספק חברת SKYPE, חברה ענקית שלפני כמה שנים פרצה לתודעה עם תוכנה פשוטה לשיחות אינטרנטיות חינמיות מכל מקום בעולם וכיום גם שיחות מוזלות מאוד לכל העולם. החברה נרכשה על ידי כמה גופים שונים לאורך השנים ובסכומים אדירים, כיום נמצאת החברה בבעלות מייקרוסופט. מבחינת אפליקציות VOIP לאנדרואיד ואייפון יש כמובן אפליקציית סקייפ – שמאפשרת ביצוע שיחות קוליות ווידאו בחינם בין משתמשי סקייפ על בסיס רשת האינטרנט או שיחות מוזלות באותה טכנולוגיה ממנוי סקייפ למספר סלולארי או קווי רגיל בכל העולם. זוהי אפליקציה פופולארית ונפוצה, אך החסרונות שלה הם הצורך להוסיף אנשי קשר ולחכות לאישור שלהם, חוסר תיאום בין אנשי הקשר בטלפון לאנשי הקשר בסקייפ ושאר היבטים טכניים שפוגמים בחוויית המשתמש.

Fring

חברת פרינג היא סטארט אפ ישראלי שכבר קיים כמה שנים טובות ומציע שירותי אפליקציות VOIP לאנדרואיד ואייפון וגם למכשירי נוקיה מסוימים. החברה מציעה אפליקציה שמאפשרת ביצוע שיחות חינמיות בין משתמשים אחרים שיש להם את התוכנה על הסמארטפון, שיחות וידאו קבוצתיות, שליחת הודעות טקסט חינמיות ושיחות וידאו בין שני צדדים. מנויים בתשלום יכולים ליהנות מהשירות ללא פרסומות מובנות.

וייבר – Viber

אחד הלהיטים התורנים בשוק התוסס של אפליקציות VOIP לאנדרואיד ואייפון, החברה פיתחה אפליקציית VoIP שמאפשרת לבצע שיחות חינם למשתמשים אחרים שהתקינו אותה, לשלוח הודעות טקסט בחינם וכן הלאה. מאפיין ייחודי של האפליקציה הוא שהיא מסונכרנת אוטומטית ובאופן יעיל מאוד עם רשימת אנשי הקשר של הטלפון ולא מצריכה הוספה או אישור של אנשי קשר חדשים.

Fonea

מבחינת אפליקציות VOIP לאנדרואיד ואייפון האפליקציה של Fonea מתאימה כרגע רק למשתמשי מערכת ההפעלה אנדרואיד. האפליקציה מאפשרת שיחות חינם על גבי רשתות Wi-Fi או על גבי רשת 3G סלולארית, כאשר במהותה החברה המפתחת מנסה לספק חוויית שימוש איכותית יותר על גבי 3G מאשר אפליקציות מתחרות של סקייפ, פרינג או וייבר שכבר נסקרו להלן. האפליקציה מאפשרת גם ביצוע שיחות או שליחת הודעות קוליות לאנשי קשר מרשימת הדוא"ל של המשתמש. היא עדיין לא נפוצה ולכן לא מאוד רלבנטית למשתמשים בישראל.

אפליקציות VoIP נוספות לאנדרואיד ואייפון

מעבר לאפליקציות VOIP לאנדרואיד ואייפון שכבר נסקרו, ניתן למנות עוד כמה שחקנים בתחום: Google Voice, Scydo לאנדרואיד, WhatsApp ו-HighNote להודעות טקסט חינם, אפליקציה של החברה הישראלית לשעבר JAJAH ועוד.

ראו גם:

אפליקצית Tango Video Calls