אנטנות סלולריות ממוזערות

תוכן עניינים

חברת ציוד התקשורת אלקטל – לוסנט הודיעה כי תחל בפיתוח של אנטנות סלולריות ממוזערות שיקראו Light Radio ויהווה תחליף לאנטנות הסלולריות הגדולות אשר נמצאות היום ברחבי העולם.
האנטנות הממוזערות של חברת אלקטל – לוסנט יהיו קטנות, בגודל של כדור גולף, ויפרסו בעלות נמוכה בהרבה ממה שאנחנו מכירים היום ובנוסף יגרמו לחיסכון עצום בחשמל. האנטנות יעבדו בדור השני, השלישי והרביעי.

טכנולוגית אנטנות סלולריות ממוזערות

טכנולוגיות האנטנות הממוזערות פותחה על ידי חברת אלקטל – לוסנט בשיתוף עם חברת HP וחברת פריסקייל אשר מייצרת שבבים.
הפרוייקט של חברת אלקטל – לונסט לפיתוח של אנטנות סלולריות ממוזערות בה לענות על שלושה צרכים: הצורך המוגבר באנרגיה, העברת התכנים שהולכת וגודלת בהתאם להתקדמות של המכשירים הסלולרים והצורך בבניינים גבוהים על מנת להגיע לכיסוי נרחב.

עוד יתרון נוסף שהאנטנות הממוזערות מספקות, מעבר לגודלן, הוא השימוש הנרחב בסוגים שונים של אנרגיה על מנת לספק כוח לאנטנה: חשמל, שמש ורוח – כך שניתן לעשות שימוש במשאבים הטבעיים על מנת לספק את הכוח הדרוש – דבר, אשר כמובן, באופן ישיר, יוריד את העלויות הגבוהות של האנטנות.

על פי החברה המפתחת אלקטל – לונסט, הספקיות הסלולריות ירוויחו פעמיים: ישלמו פחות על מנת לספק את הכיסוי והמהירות הדרושה ובעתיד הקרוב, ככל שהצורך להעברת נתונים גדולים יותר עולה עם השימוש הנרחב באינטרנט, לשלם אותו דבר בשביל לספק הרבה יותר עבור המשתמשים של הספקיות.

המבנה האריטקטוני של האנטנות הסלולריות

אלקטל – לונסט שמה לה למטרה לשנות את מפת התקשורת העולמית, מבחינתם, מדובר בפריצת דרך טכנולוגיות מדהימה, והיא מתכננת לכבוש את העולם לאט לאט. מבנה של תקשורת סלולרית, להבדיל מהמכשירים הסלולרים המתקדמים, לא השתנה ב 15 שנים האחרונות והוא פועל בדיוק באותה צורה. אלקטל – לונסט מעוניינת, באמצעות שיטת ה Light Radio לשנות את המבנה הארכיטקטוני של ההתקשרות הסלולרית.

השיטה תאפשר יותר מקום בחלל ושימוש פחות באנרגיית החשמל, ועל כן, מדובר בפריצת דרך ייחודית. לא עוד אנטנות סלולריות ענקיות בראש מגדלים ובניינים גבוהים, כי אם אנטנות מזעריות אשר יכולות להיות מוצבות במקומות שונים, כמו: בניין, תאורת רחוב, רמזורים ובלי צורך בשטח נרחב בשביל להציב את האנטנה כאשר במקביל לכך האנטנות הממוזערות עושות בדיוק את אותה הפעולה שעושות האנטנות הסלולריות הגדולות כפי שאנחנו מכירים אותם היום.

בנוסף, האנטנות הממוזערות שפיתחה החברה, משלבות בתוכן את המגבר, בניגוד למה שיש היום, כאשר המגבר מחובר לאנטנה הגדולה. אלקטל – לונסט יצרה יחידה אחת של אנטנה ומגבר ביחד.
יחד עם זאת, יש לזכור, כי רק בחודשים הקרובים תתחיל ההתנסות בשימוש של האנטנות הממוזערות בפועל.

חברת אלקטל – לונסט מסרה כי חמש חברות סלולריות מובילות וביניהן חברת ורייזון האמריקאית וחברת ציינה מובייל הסינית ירכשו את הטכנולוגיה עד סוף השנה וישתמשו בה בפריסה באזורים רחוקים, כפריים ובעלויות מצומצמות יחסית.

החברה לא מוסרת פרטים נוספים בשלב זה, מדובר רק בשלב התחלתי ראשוני, ועל כן נתונים ממשיים בשטח עדיין אין. על פניו, נראה כי ראיון האנטנות הסלולריות הממוזערות הינו משמעותי, שכן, האנטנות הגדולות המוצבות על הבניינים, לא רק מהוות זיהום סביבתי ואסתטי, אלא מציבות למפעילות הסלולריות הרבה מגבלות בנוגע למיקומם בהם הן יכולות להציב את האנטנה.

כמו כן, האם ימהרו המפעילות הסלולריות להחליף את האנטנות שכבר נמצאות בשימושן? בספק.
אם אכן מדובר בפריצת דרך חדשנית ואיכותית, ימים יגידו, ואולי באמת, לאחר 15 שנה, מפת האנטנות הסלולריות כפי שאנו מכירים, תשתנה.