Hicell

תיקון אייפון – איך לבחור את המעבדה המתאימה לכך

כולנו מכירים את הרגע הזה שהאייפון פתאום נשמט לנו מהיד ונופל על הרצפה. בדרך כלל התגובה שלנו תהיה די היסטרית ולא סתם- מספיקה לפעמים נפילה אחת לא טובה על מנת שהאייפון שלנו ייהרס. ברוב המקרים יהיה מדובר בתקלה מתוך שלוש תקלות נפוצות- מסך האייפון שבור, קורוזיה באייפון או אחד מכפתורי האייפון לא מגיב. במקרה כזה, נצטרך לפנות למעבדה לתיקון אייפון. על כך נרחיב במאמר הבא.

תיקון אייפון

תיקון אייפון- מסך שבור

התקלה הנפוצה ביותר באייפונים היא מסכים שבורים או תקולים. לעתים מדובר בתקלה שפוגעת במסך המגע כך שהוא לא מאפשר לנו לבצע פעולות במקומות מסוימים וברוב המקרים מדובר במסך שבור (שגם הוא יכול למנוע מאיתנו לתפעל את המסך). לצערנו, לא קיים מגן או כיסוי שיכול למנוע את שבירתו של מסך האייפון במקרה של נפילה חזקה. לכן, התיקון הנפוץ ביותר לאייפון הוא החלפת מסך.

מסך האייפון מורכב משני סוגי מסכים:

יש לקחת בחשבון כי במכשירים החדשים מסך המגע מחובר למסך ה-LCD ולכן, גם אם רק אחד מהשניים נשברים, לא ניתן לתקן אותם בנפרד. העובדה הזו מייקרת לצרכנים את עלות התיקון. תיקון של מסך האייפון הוא די מהיר ויכול לקחת מקסימום שעה (כמובן בהתאם לעומס שיש על המעבדה אליה לקחתם את האייפון לתיקון). כמו כן, יש לקחת בחשבון כי המחיר של תיקון מסך אייפון משתנה בהתאם לדגם של האייפון ולאיכות המסך. יש מסכים יקרים יותר ויקרים פחות. אנו ממליצים לא להתפשר על מסכים סיניים זולים שיכולים לגרום לבעיות ותקלות בהמשך. שימו לב כי מלבד מעבדות של אפל, שאר המעבדות אינן משתמשות בחלפים מקוריים, אלא בחלפים התואמים למכשירים השונים. לכן, גם אם תחפשו המון לא תצליחו למצוא מעבדת תיקון שיש בה מסכים מקוריים של אפל. אך המסכים התואמים זהים כמעט לחלוטין למסכים המקוריים, כך שאין לכם מה לחשוש.

תיקון אייפון- קורוזיה

בעיות קורוזיה הן בעיות שנגרמות בגלל שהמכשיר נרטב ומים חדרו לתוכו. בעיות קורוזיה קורות בגלל שאנחנו לוקחים איתנו את האייפון לכל מקום, כולל לשירותים ולמקלחת. בעיות קורוזיה יכולות להיגרם בגלל אדים במקלחת, או טיפות מים שנופלות על האייפון, אך הסיבה הנפוצה ביותר היא כאשר האייפון נופל לאסלה (וזה קורה די הרבה). קודם כל חשוב להבין כי בעיות קורוזיה הן לא מה שיהרוג את האייפון שלכם. ברוב המקרים נפגע רק רכיב מסוים שנשרף באייפון וניתן לתקן את המכשיר על ידי החלפת הרכיב בלבד.

יש מספר בעיות קורוזיה נפוצות:

על מנת לזהות בעיית קורוזיה באייפון, יש מדבקות לבנות בשקע הטעינה, בלוח האם של האייפון ובאוזנייה. כאשר המדבקות הלבנות באות במגע עם מים הן הופכות לאדומות. לשם כך, האירו עם פנס את האזורים הללו ובדקו האם המדבקה הפכה לאדומה. אם כן, מדובר בנזק קורוזיה.

ניקוי קורוזיה מהאייפון מורכב מארבעה שלבים:

במידה ונגרם נזק לחלק פנימי, זה אומר שניקוי הקורוזיה לא הספיק ויש להחליף את החלק הפגום (אם ניתן). בצורה זו המחיר יעלה בהתאם לשווי החלק שהוחלף ועבודת הניקוי.

תיקון אייפון- כפתורים לא מגיבים

כפתור הבית של האייפון הוא הכפתור הנשחק ביותר, לכן ברוב המקרים הוא יהיה הכפתור התקול. בדרך כלל, לאחר שימוש של שנה, שנה וחצי באייפון יהיה צורך להחליף את כפתור הבית (או את האייפון עצמו). תיקון כפתור הבית של האייפון נחשב לתיקון מהיר וזול שלוקח כחצי שעה בלבד ונע סביב 200 שקלים. במקרים אחרים, הכפתורים שלא יגיבו יהיו כפתורי רטט, הדלקה או הווליום של האייפון. במקרה כזה יהיה צורך לתקן את פלט הכפתורים, או בשמו השני פלט עליון, באייפון, או להחליפו. עלות החלפת פלט הכפתורים נעה בין 200 לבין 250 שקלים.

 

תיקון אייפון- תקלות נוספות

תקלה נוספת נפוצה באייפונים היא כאשר האייפון לא נדלק. מדובר בתקלה יחסית מורכבת שמצריכה מעבדת תיקונים מוסמכת. עוד תקלה שיכולה להיגרם באייפונים היא בעיות של קליטה או קשיים בהוצאת שיחות, שקשורים לאייפון עצמו. גם בתקלה זו ניתן לטפל במעבדת תיקונים.

 

ראו גם: מעבדת תיקון אייפון | תיקון אייפון עד הבית

Exit mobile version